Основні принципи побудови авторської (адаптованої) програми:
- відповідність завданням розвитку, навчання й виховання підростаючого покоління в державі;
науковість, систематичність і послідовність у їх сучасному розумінні;
- відповідність навчального матеріалу рівню знань і розвитку учнів певного віку;
- наступність у вивченні матеріалу;
- взаємозв'язок між навчальними предметами, який відображає природні зв'язки між явищами об'єктивного світу (погодження змісту з програмами суміжних дисциплін);
врахування досвіду створення й апробації чинних аналогічних програм;
- можливості для реалізації принципів диференціації та індивідуалізації у навчальному процесі;
- відповідність навчально-методичному забезпеченню.
Структура авторської (адаптованої) програми містить усі необхідні для будь-якої навчальної програми елементи, а саме:
1. Назва програми (із зазначенням класів, на учнівський контингент яких розрахована).
2. Об'єм програми у навчальних годинах.
3. Пояснювальна записка.
4. Основний зміст програми, структурно побудований за тематичними та іншими показниками, з точно сформульованими темами і зазначенням часу, що відводиться на вивчення кожної з них.
5. Опис очікуваних результатів (вимоги щодо рівня та якості навчального матеріалу).
6. Додаткові елементи програми.
7. Список літератури:
- Список методичної літератури, рекомендованої вчителям.
- Список наукової та науково-популярної літератури для учнів з даного навчального предмета.
Представлення (захист) програми автором (укладачем) на науково-методичній раді інституту передбачає висвітлення таких питань:
- обґрунтування вибору курсу;
- мета й завдання даного курсу;
- основний зміст; очікувані результати;
- місце даного курсу в навчальному плані;
- навчально-методичне забезпечення.
|