Є хороший учитель – є майбутнє у держави.
«Немає людей більш допитливих, невгамовних,
більш одержимих думками про творчість, як учитель.»
В.О.Сухомлинський
Метою науково- методичної роботи гімназії є підтримка ділового тонусу педагогів, допомога в подоланні труднощів, сприяння розвитку творчого потенціалу вчителів.
У цьому процесі немає головного і другорядного, як немає головної пелюстки серед багатьох пелюсток, що створюють красу квітки. Тут усе головне – і урок, і взаємини між учителем і учнем, і позаурочна діяльність. Кажуть, що успіх приходить до того, хто робить справу, яку найбільше любить. Успіх школяра може створювати учитель, який сам переживає радість успіху.
В труді прийде натхнення раз у рік,
Але коли – не знає чоловік.
Щоб тих щасливих днів не загубити,
Потрібно працювати цілий вік.
(Дмитро Павличко)
Саме такі педагоги пишуть літопис життєтворчості нашої гімназії. Для Білявської Наталії Анатоліївни, учителя 2 класу Згурівської гімназії (стаж – 15 років, категорія – вища, керівник творчої групи вчителів початкових класів) «учитель – це не зовсім професія, а скоріше стан душі». Вона щаслива тим, що її душа наповнена радістю педагогічних відкриттів, цікавих зустрічей, забарвлена яскравими дитячими характерами.
Для неї школа – це життя, а вчительський талант – це, насамперед, покликання і невтомна праця, що не може звершитись в якійсь єдиній миті чи дні. Наполегливою працею, творчим неспокоєм, щирістю душі здобула заслужену повагу учнів, батьків, колег. Широкий професійний кругозір вчительки, активні пошуки нового, неординарний підхід до процесу навчання та виховання засвідчують: Наталія Анатоліївна – педагог, який іде в ногу з часом і докладе всіх зусиль, щоб побачити щасливе майбутнє своїх вихованців.
Учителька прагне бути компетентною, ерудованою, творчою, цікавою для учнів та відкритою для спілкування, досягаючи вершин педагогічного Олімпу.
Відкриті уроки для дітей, батьків і вчителів проводить учителька для творчого відкритого спілкування, для вивчення проникливих дитячих поглядів.
Учителька дотримується чіткої системи у плануванні, в її арсеналі сучасні форми і методи навчання. Адже дитинство – не підготовка до життя, а яскрава, неповторна його часточка.
Праця вчителя… Чим її виміряти?
Сьогодні Наталія Анатоліївна переконана, що справа, якій вона присвячує життя, найпотрібніша і найпочесніша на Землі.
Не кожна людина – геній, але кожна – особистість. Це переконання знаходить відгук у роботі вчительки, спрямованій для якнайповнішого розвитку особистості учня засобами інтегрованого вивчення предметів, шляхом інтенсифікації навчання, розвиваючого навчання, тестових і фронтальних технологій, а також широкого застосування навчання в групах, під час гри, учнівських досліджень, турнірів, вікторин. Педагогічний такт у спілкуванні, уміння «бачити» всіх учнів, здійснювати індивідуальний підхід до кожного з них сприяють ефективному засвоєнню учнями навчального матеріалу. Перемогою вчителя Наталія Анатоліївна вважає бажання її учнів ставити запитання – дітям цікаво, вони слухають і хочуть знати більше. Тож усім своїм колегам вчителька бажає допитливих і зацікавлених дітей.
На кожному етапі роботи у вчительки виникають нові орієнтири та цінності щодо виховання і навчання дітей. Якщо це відбувається, значить він «росте», розвивається. Сьогодні, наприклад, для неї важливо вкластися в межі уроку і встигнути подати весь програмовий матеріал дітям, завтра – це вже цінність і цікавість матеріалу, а надалі – розвиток самостійності чи безмежна любов до дітей… Цікаво, що всі ці надбання не зникають, не стають непотрібними, вони накопичуються, «обростають» навколо вчителя. І вчитель стає досвідченим, впевненим у своїх силах.
Система роботи вчительки забезпечує неперервний загальний розвиток молодшого школяра, здатність особистості навчатися впродовж всього життя. Формуються творчо розвинені особистості здатні в перспективі до самоосвіти, самопізнання, самореалізації, самооцінювання, самовдосконалення через пізнання нового.
«Людина народжується не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний» (В.О.Сухомлинський). У цьому твердо переконана Наталія Анатоліївна.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Висовень В.О.
|