П`ятниця, 26.04.2024, 05:51
Методичний кабінет Згурівського НВК
zgurivkanvk@gmail.com, nvkzgurivka@gmail.com 





Головна | Реєстрація | Вхід |Сайт НВК|Досягнення учнів|Музей|Географія материків|Цікава географія|Фотоальбоми| f | Вітаю Вас Гість |  
Меню сайту
Професійний ріст
Методика- практика
Педагогіка співпра
Атестація
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

РОБОТА З ТЕКСТОМ НА УРОКАХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ     

Головним соціокультурним компонентом змісту навчання, як відомо, є навчальний текст. В якості навчального тексту використовую як тематичні, краєзнавчі, художні тексти, так і діалоги (полілоги), вірші, пісні, листи, ситуативні кліше, інтерв'ю, аудіо тексту бесід з носіями мови. Головне, щоб текст був автентичним, відповідав інтересам і віку учнів і був максимально наближений до природної ситуації В умовах класно-урочної системи, за відсутності реальних комунікативних ситуацій текст для читання може стати, з одного боку, стимулом для обговорення найрізноманітніших проблем, з іншого боку, надати необхідний фактичний і мовний матеріал для оформлення власного висловлювання і служити зразком для нього. Виходячи з цих функцій тексту, я вчу дітей способам вдосконалення умінь говоріння на його основі.

Очевидно, що читання виступає як самостійний вид мовленнєвої діяльності в тому випадку, коли ми читаємо для того, щоб отримати необхідну інформацію з тексту. При цьому потрібно уточнити, що в залежності від ситуації повнота і точність вилучення інформації можуть бути різними. Таким чином, завдання навчання читання як самостійного виду мовленнєвої діяльності полягають у наступному: навчити учнів витягувати інформацію з тексту в тому обсязі, який необхідний для вирішення конкретного мовного завдання, використовуючи певні технології читання.

Читання може виступати і як засіб формування та контролю суміжних мовленнєвих умінь та мовних навичок, оскільки:

• використання читання дозволяє учням оптимізувати процес засвоєння мовного і мовленнєвого матеріалу;

• комунікативно-орієнтовані завдання на контроль лексики і граматики, аудіювання, письма та усного мовлення припускають вміння читати і будуються на основі письмових текстів та інструкцій;

• вправи на формування та відпрацювання всіх мовних і мовленнєвих навичок і вмінь також будуються з опорою на текст і письмові установки до вправ і завдань.

Текст є основною навчально-методичною одиницею навчання. Для найбільш повного і адекватного його використання в якості зразка функціонування досліджуваної іноземної мови учителю необхідно чітко уявити собі, а потім використовувати в роботі змістовні та структурні особливості тексту як основи складання викладачем, учнями власних мовних творів німецькою мовою.

Етапи роботи з текстом і формування різних технологій вилучення інформації з тексту.

 При роботі з будь-яким текстом (друкованим, звуковим, відео) можна виділити три основні етапи роботи: дотекстовий, текстовий і післятекстовий. Очевидно, що післятекстовий етап буде присутній лише в тому випадку, коли текст використовується не як засіб формування умінь читати, а для розвитку продуктивних умінь в усній або письмовій мові, а простіше кажучи, умінь говорити і писати іноземною мовою.

Розглянемо цілі та завдання кожного з етапів, а також ті вправи і завдання, які можуть пропонуватися для вирішення цих завдань.

Дотекстовий етап (етап антиципації)

Мета:

1. Визначити \ сформувати мовне завдання для першого прочитання.

2. Створити необхідний рівень мотивації в учнів.

3. По можливості скоротити рівень мовних і мовленнєвих труднощів.

Вправи і завдання

1. Робота із заголовком.

За заголовком можна попросити учнів визначити:

- тематику тексту;

- перелік проблем, що  піднімаються в ньому;

- ключові слова та вислови і так далі.

2. Використання асоціацій, пов'язаних з ім'ям автора.

- До якого жанру можна імовірно віднести цей текст?

- Хто, по - вашому, буде головним героєм (його професія, національність і так далі.)

- Де і в який час може відбуватися дія?

3. Сформулювати припущення про тематику тексту на основі наявних ілюстрацій.

4. Ознайомитися з новою лексикою і визначити тематику, проблематику тексту на основі мовної здогадки. Завдання учнів - визначити основну ідею тексту.

5. Переглянути текст, перший абзац і визначити основну ідею тексту.

6. Прочитати питання, твердження по тексту і визначити його тематику і проблематику.

7. Спробувати відповісти на запропоновані питання до читання тексту. Текстовий етап

Мета:

- Проконтролювати рівень сформованості різних мовних навичок та мовленнєвих умінь.

- Продовжити формування відповідних навичок і вмінь.

Вправи і завдання

1. Знайти, вибрати, прочитати, з'єднати, вставити:

- відповіді на запропоновані питання;

- правильність, хибність тверджень;

- відповідний заголовок до кожного абзацу;

- відповідного змісту речення, пропущене в тексті;

- речення з наступними словами, граматичними явищами, ідіоматичними висловлюваннями і так далі;

- дієслова, прикметники, епітети, які автор використовує при описі кого-небудь або чого-небудь;

- опис зовнішності, місця події, відносини кого-небудь до чого-небудь і так далі.

2. Здогадатися:

- про значення слова чи слів за контекстом;

 - який із запропонованих переказів, яка дефініція слова найбільш точно відображає його значення в даному контексті;

- як будуть розвиватися події у другому розділі, наступної частини тексту.

Післятекстовий етап

Мета

- Використовувати ситуацію тексту в якості мовної, мовленнєвої, змістовної опори для розвитку умінь в усній і письмовій мові.

Вправи і завдання

1. Спростувати твердження або погодитися з ними.

2. Довести, що...

 3. Охарактеризувати.

4. Сказати, яке з наступних висловлювань найбільш точно передає основну думку тексту. Обгрунтувати свою відповідь.

5. Сказати, з яким з даних виразів був би не згоден автор.

6. Скласти план тексту, виділивши його основні думки.

7. Розповісти текст від імені головного героя.

8. Коротко викласти зміст тексту, скласти анотацію до тексту, дати рецензію на текст і так далі.

9. Придумати, що могло б статися, якби .. Придумати новий кінець тексту.

10. Придумати нову назву.

11. Підібрати, відібрати прислів'я, які підходять за змістом до даної ситуації і найбільш точно передають ідею тексту.

12. Взявши за основу ситуацію тексту, написати власний текст, в іншому жанрі і так далі.

 

Методоб'єднання
Виховна робота
Накази
Новини
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © Згурівський НВК, 2014 р.
Створити безкоштовний сайт на uCoz