Робота з батьками – запорука успішного впровадження гуманістичної виховної системи гімназії
Заступник директора В.О.Висовень
2012-2013 н.р.
Вступ
Ефективний розвиток гуманістичної виховної системи гімназії можливий за умови забезпечення добровільного партнерства і корисної співпраці учня, його родини як рівноправних суб»єктів навчально-виховного процесу.
Становлення такої співпраці передбачає виявлення й активізацію виховних можливостей сім»ї, підвищення педагогічної культури батьків та організацію спільної діяльності сім»ї та учнів.
Робота з батьками проходить за такими напрямками:
1.Ознайомлення з умовами життя сім»ї, її психологічним кліматом, особливостями поведінки дитини в родині (цей напрямок роботи в гімназії реалізується через створення соціального паспорта навчально-виховного закладу, остаточному оформленню якого передує робота класних керівників зі збору інформації про родини учнів, складання соціального паспорта класного колективу; відвідування родин учнів класними керівниками, громадським інспектором з питань охорони дитинства для вивчення стану проживання та умов виховання школярів у сім»ях (за окремою програмою); співпраця адміністрації гімназії з органами місцевого самоврядування.
2.Допомога батькам у підвищенні їхньої педагогічної культури, організації родинного родинного виховання як джерела самовиховання дитини відбувається в гімназії за рахунок організації класного та гімназійного батьківського всеобучу з питань, актуальних для підвищення педагогічного рівня батьківського колективу. Всеобуч передбачає такі форми роботи:
1клас
Педагогічні консультації для батьків «Ваша дитина – школяр».
Бесіда «Про роль особистого прикладу в сім»ї».
Практикум для батьків «Формування постави», «Вплив фізичних вправ на здоров»я», «Робота з підвищення розумової та фізичної активності дитини».
Батьківський «круглий стіл» на тему «Виховання любові до праці».
2 клас
Батьківські збори-лекція «Роль батьків в організації навчальної діяльності дітей», «Виховання чуйності та доброти».
Збори-рольова гра «Стосунки між батьками та їхня роль у формуванні особистості молодшого школяра».
3 клас
Педагогічні практикуми «Вчимо і виховуємо», «Трудове виховання в сім»ї», «Матусина школа».
Тестування «Чи добрі ви батьки», «Справи сім»ї – мої справи».
Проблемні мости «Батьки і діти – одвічне коло», «Поговори зі мною, мамо».
Батьківські збори Співпраця гімназії і сім»ї». «Хороші сімейні традиції – запорука морального здоров»я дитини», «Чи варті ви своєї обдарованої дитини».
Круглий стіл на тему «Що заважає дітям бути вихованими».
4 клас
Батьківські збори «Дбайте про культуру поведінки дитини», «Василь Сухомлинський про виховання дитини в сім»ї», «Громадянин формується з дитинства», «Усі діти – здібні».
Практикуми: «Вплив особистого авторитету батьків на формування морально-ціннісних взаємин з дітьми».
Індивідуальні консультації: «Роль сім»ї в утвердженні загальнолюдської моралі», «Коли і як вони розвиваються».
|