Методичні рекомендації щодо планування розділу плану виховної роботи з учнями «Я і моє здоров’я»
Мета. Формувати потребу застосовувати в повсякденному житті набуті знання, навички, уміння з метою збереження і зміцнення здоров’я.
Класний керівник
- Прогулянки, дні колективного відпочинку.
- Випуск газет з пропагандою «За здоровий спосіб життя».
- Періодичне анкетування з вивчення рівня знань учнів з питань формування здорового способу життя.
- Інтегровані заняття (вч. музики, образотворчого мистецтва, хореографії, етики) «Духовний світ людини. Його вплив на здоров’я».
- Профорієнтація «Медичні спеціальності: лікар, медсестра, фельдшер, акушер, лаборант, санітар».
- Класні збори «Морально-психологічний клімат у колективі та шляхи його оздоровлення».
- Поради «Як правильно готувати уроки та готуватися до державної підсумкової атестації».
- Конференція «Щастя і здоров’я».
- Екскурсія «Лікарські рослини нашої місцевості».
- Свято «Природа – наша мати, ми – її діти, разом нам радіти».
- Практичні поради «Як з користю для здоров’я можна організувати свій відпочинок».
- Правила особистої, побутової, виробничої та соціальної гігієни.Вечір відпочинку «В здоровому тілі – здоровий дух».
- Година спілкування «Про красу зовнішню і внутрішню».
- Дні чистоти.
- Дні здоров’я.
- Конкурс «Мій характер у малюнках».
- Класна година «Здорові звички – здоровий спосіб життя».
- Диспут «Я серед людей – це проблема».
- Усний журнал «Бережіть здоров’я змолоду».
Медична сестра
- Бесіда «Харчування та здоров’я. Основні помилки харчування».
- Бесіда «Сон. Правила сну».
- Практичне заняття «Способи регуляції дихання».
- Практичні поради «Сприяння нормалізації роботи шлунково-кишкового тракту».
- Пратичне заняття «Методика оздоровчого дихання.»
- Бесіда «Мій режим дня».
- Поради «Застосування лікарських рослин для зменшення впливу радіації».
- Лекційне заняття «Медико-гігієнічні аспекти статі. Фізичний розвиток, статеве дозрівання».
- Практичні поради «Вживання садово-городніх культур з метою посилення імунітету організму».
- Бесіда – «Загартування як метод підвищення адаптаційних можливостей організму».
Лікар-травматолог
- Комплекс вправ для профілактики порушень постави.
- Вправи, які відновлюють рухомість суглобів після сну.
Лікар-масажист
- Будова м’язів, їх функція.
- Фізіологічні та валеологічні основи масажу.
- Вправи для виправлення (корекції ) сутулості.
Лікар-терапевт
- Практичні поради «Зміцнення серцево-судинної системи».
- Практична робота «Визначення та оцінка частоти серцевих скорочень».
- Практична робота «Визначення та оцінка життєвої ємності легень».
- Практична робота «Вимірювання артеріального тиску».
Лікар-офтальмолог
- Практичні поради «Контроль за гостротою зору. Корекція порушень зору».
- Практична робота «Визначення акомодації ока».
Лікар-невропатолог
- Діагностика невротичних розладів.
Зустріч з лікарем-хірургом, гінекологом, венерологом, інфекціоністом.
Ветеринар-лікар
- Правила утримання свійських тварин.
- Принципи попередження і надання першої само- і взаємодопомоги при укусах тварин.
Вчитель фізичної культури
- Спартакіада народних ігор.
- Свято улюбленої гри.
- Веселі старти.
- Ранкова зарядка.
- Свято здоров’я.
- Велокрос.
- Розучування та проведення козацьких рухливих ігор та забав.
Вчитель хімії та біології
- Визначення хімічного складу води. Побутові засоби покращення питної води.
- Зустріч з працівниками аптеки.
- Лекційне заняття «Біологічна енргія як важливий чинник здоров’я».
- Бесіда «Негативний вплив на організм людини комплексної дії різних видів забруднення навколишнього середовища.
- Практичні поради «Підвищення стійкості скелету в умовах радіаційного довкілля».
- Конференція «Значення тваринного та рослинного середовища для людини, її здоров’я».
Практичний психолог
- Стосунки між людьми та їх вплив на здоров’я.
- Шляхи вирішення конфліктів.
- Шляхи досягнення гармонії між «Я» і суспільством.
- На шляху до себе. Пошуки смислу життя.
- Вплив стресу на здоров’я людини. Поради щодо уникнення стресових ситуацій.
- Депресія як наслідок соціального життя.
- Психологічний захист. Прийоми психологічного захисту.
- Аутотренінги.
- Типи нервової системи.
- Індивідуальні та соціальні ознаки унікальності індивіда.
Вчитель Київщинознавства
- Визначення свого родоводу, його значення для здоров’я.
- Основи народної медицини.
- Соціально-етнічні ознаки здоров’я населення. Зустріч з працівниками статистичного відділу лікарні.
- Українські народні традиції, обряди та здоров’я людини..
- Культура харчування населення України.
- Застосування народних методів і засобів захисту від застуди.
- Валеологічна спадщина козацтва.
Відділ у справах сім’ї та молоді
- Засади добрих взаємин у сім’ї.
- Етика здорових сімейних стосунків.