Наказ
29 листопада 2010 року №
Про стан викладання музики, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва у Згурівській гімназії
Згідно з річним планом роботи гімназії на 2010-2011 н.р. та графіком внутрішкільного контролю у листопаді 2010 року була проведена перевірка стану викладання образотворчого і музичного мистецтва та рівень навчальних досягнень учнів.
У процесі вивчення відповідно до розробленої пам»ятки відвідано уроки музики, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, проаналізовано рівень охоплення учнів позакласною роботою з предметів та результативність їхньої участі в конкурсах, олімпіадах різних рівнів.
Уроки з цих предметів проводяться на базі кабінету мистецтв, обладнання якого не в повному обсягу відповідає Положенню про навчальний кабінет. Наявне навчально-наочне обладнання, роздатковий матеріал, музичний інструмент – фортепіано.
Образотворче мистецтво в 1-3 класах викладають учителі початкових класів Анатієнко О.В. (спеціаліст), Сита Т.В. (спеціаліст), Білявська Н.А. (вища категорія). Учителі ознайомлені з вимогами навчальних програм, нормативними документами. Вирішення вчителями художньо-розвивальних завдань формує рівень художньо-творчої свідомості. Відповідно до вимог Державного стандарту початкової загальної освіти учителі реалізують змістову лінію візуального мистецтва на основі взаємодії з іншими видами мистецтв – художнього слова, музики, театру, хореографії, кіно, телебачення. У 1 класі, 2 класі в І семестрі оцінювання вербальне, у 3 класі (17 учнів) 15 учнів мають високий рівень навчальних досягнень, 2 учні – достатній.
У гімназії музику (1-3 класи), музичне мистецтво (5-7 класи) , образотворче мистецтво (5-7 класи), мистецтво (8 клас) викладає Олійник Людмила Василівна (вища категорія, звання «учитель-методист», стаж – 13 років, фах – учитель початкових класів і музики, викладає музику, образотворче мистецтво, мистецтво, художню культуру, трудове навчання). Олійник Л.В. - керівник районної динамічної групи вчителів художньої культури «Вивчення творчості діячів світової та української культури», «Впровадження сучасних інформаційних технологій на уроках художньо-естетичного циклу», керівник районного методичного об»єднання вчителів художньої культури. Учителька зарекомендувала себе кваліфікованим спеціалістом. Одна із перших в районі та області використовує сучасні інформаційні технології на уроках художньо-естетичного циклу. Олійник Л.В. володіє музичним інструментом – фортепіано.
До уроків музичного мистецтва зібрала відеоенциклопедію відомих музикантів виконавців, зібрала колекцію пісень до річного циклу шкільних свят, використовує модулі з тем, де зібрані матеріали з використаннням різних джерел (Попелюшка в кіно, виставі, мультфільмі, літературному творі). На уроках образотворчого мистецтва використовує відеоенциклопедію життя і творчості художників, їх картин, презентації до уроків для учнів 5-7 класів, електронний посібник із матеріалами передового досвіду вчителів Київщини, власні розробки уроків для 6 класу з образотворчого мистецтва з використанням мультимедіа. На уроках художньої культури застосовує модулі програми з тем художньої культури, презентації, розроблені вчителем та учнями, відеоматеріали, програми з дидактичними іграми з музики.
Олійник Л.В. ознайомлена з вимогами навчальних програм, методичними рекомендаціями щодо викладання навчальних предметів у поточному навчальному році, нормативними документами, що регламентують роботу з художньо-естетичної освіти та виховання школярів. Календарні плани складено згідно з навчальними програмами. Роботу проводить згідно з календарним та поурочним плануванням, яке характеризується систематичністю та якістю. Ретельно готується до уроків. Ефективно використовує наявну наочність, необхідні інструменти та прилади, додатковий ілюстративний матеріал. Метою уроків завжди є формування творчого задуму та посильна реалізація його кожним учнем. Роботу на уроках організовує на основі індивідуальних особливостей учнів.
Виклад навчального матеріалу тісно пов»язує з історичним минулим та сьогоденням, ознайомлює учнів із цікавими фактами з життя видатних художників і композиторів, через розкриття своєрідних відповідних історичних епох показує їхній зв»язок із мистецтвом. Ефективними і доцільними на уроках є міжпредметні зв»язки.
Олійник Л.В. уміло поєднує оцінювання теоретичних знань учнів з оцінкою практичних робіт. Розвиває уміння учнів зіставляти власне бачення мистецького твору, своєї роботи і поглядів з оцінками однокласників, що привчає школярів до колективного оцінювання. Учитель уміє коректно вказати на неточності та відзначити позитивні якості навіть у незакінченій роботі: цікавий задум, вдале рішення тощо). Об»єктивно здійснюється поточне, тематичне, підсумкове оцінювання.
На уроках музичного мистецтва у початкових класах звертає увагу на ознайомлення учнів із характером та емоційним змістом музичних творів, у 5-7 класах в основу уроку кладе формування музичної культури школярів як складової духовної культури. Засвоєння класичної спадщини є основою виховання музичної культури учнів.
У практику роботи впроваджує різні форми і методи інтерпретації творів мистецтва: ігри, інсценізації, рухові хвилини; методи випереджального навчання; власний приклад у виконанні музичних творів та власні малюнки для прикладу; різнорівневі завдання; залучає учнів старших класів до створення презентацій до уроків; організовує постійно діючу виставку робіт учнів. Працює над удосконаленням персонального сайту «Майстерня прекрасного».
Олійник Л.В. оцінювання навчальних досягнень учнів проводить відповідно до Критеріїв. Учні мають такі тематичні бали:
Назва предмету |
Рівні навчальних досягнень |
5 клас (15 учнів) |
6 клас (9 учнів) |
7 клас (13 учнів) |
8 клас (19 учнів) |
Музичне мистецтво |
|
|
|
|
|
|
Високий |
15 |
5 |
5 |
|
|
Достатній |
- |
4 |
8 |
|
|
Середній |
- |
- |
- |
|
|
Початковий |
- |
- |
- |
|
Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
|
|
Високий |
6 |
2 |
8 |
|
|
Достатній |
9 |
2 |
4 |
|
|
Середній |
- |
5 |
1 |
|
|
Початковий |
- |
- |
- |
|
Мистецтво |
|
|
|
|
|
|
Високий |
|
|
|
7 |
|
Достатній |
|
|
|
10 |
|
Середній |
|
|
|
2 |
|
Початковий |
|
|
|
- |
На уроках образотворчого мистецтва учні вміють наводити приклади композицій, використовувати лінійну перспективу та виразні засоби для виявлення форми, її конструкції. Розрізняють архітектурні стилі, уміють робити ескізи з натури, з уяви, по пам»яті. На уроках музики і музичного мистецтва на достатньому рівні здатні сприймати та виконувати музичні твори, аналізувати їх художньо-образний зміст із застосуванням спеціальної термінології.
У 2009-2010 н.р у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з образотворчого мистецтва 2 учні були переможцями і 3 – призерами.
Позакласна робота з предметів художньо-естетичного циклу епізодична.
Олійник Л.В. навчально-виховний процес організовує і проводить на засадах гуманізму, поваги до особистості учня. На уроках панує атмосфера святковості, гармонії й доброзичливості, що сприяє передачі аури творів мистецтв та створює позитивну енергію, притаманну мистецтву. Атмосфера співробітництва дозволяє найкраще розкрити творчі здібності школярів.
Виходячи з вищесказаного
НАКАЗУЮ:
1.Схвалити роботу вчителя музики, музичного мистецтва, образотворчого мистецтва Олійник Людмили Василівни.
2.Оформити і подати до друку у методичні видання матеріали досвіду вчителя Олійник Людмили Василівни.
3.Контроль за виконанням наказу покласти на заступників з навчально-виховної роботи Висовень В.О., Макаревича О.А.
Директор гімназії В.М.Чужа
З наказом ознайомлені всі вчителі.