П`ятниця, 26.04.2024, 23:29
Методичний кабінет Згурівського НВК
zgurivkanvk@gmail.com, nvkzgurivka@gmail.com 





Головна | Реєстрація | Вхід |Сайт НВК|Досягнення учнів|Музей|Географія материків|Цікава географія|Фотоальбоми| f | Вітаю Вас Гість |  
Меню сайту
Професійний ріст
Методика- практика
Педагогіка співпра
Атестація
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Творчий звіт

учителя початкових класів (1 класу)

Білявської Наталії Анатоліївни

(І категорія – вища категорія)

2008-2009 н.р.

 

Перший вчитель... Великий творець дитячих душ! Осяяний вічним покликом, несе світло і тепло далекої зорі та Прометеєвим вогнем зігріває душі й серця дітей. Наче в чарівну казку веде нас у царство думки і дає можливість кожному відчути в ньому себе володарем. Це від нього залежить, якою стане маленька людина в майбутньому: окриленою, здатною робити великі вчинки, мріяти і досягти висот своїх мрій чи безрадісною, пригніченою сповненим турботами і тривогами життям.

Шестилітні діти мріють про школу. І мрія ця – завжди приємна, емоційно приваблива перспектива. У змісті мрії про школу найважливіше місце посідає вчитель.

Педагогічний досвід показує, що саме від того, як складаються взаємини молодшого школяра з першим учителем, чи зустріне дитина підтримку, довір'я, зацікавленість педагога у своїх успіхах, залежить її успішність і самопочуття в колективі однолітків. Отже, перший учитель – це, так би мовити, доля учня.

Інформатизація, інноваційні технології, інтеграція в Європу – всі ці обставини диктують свої умови освіті, адже не секрет, що від успіхів чи невдач в освіті залежить майбутнє суспільства.

Початкова школа відіграє вирішальну роль у розвитку особистості. Нам необхідно розв'язати цілу низку завдань:

  • формувати повноцінні читацькі, мовленнєві, обчислювальні уміння і навички;
  • розвинути сенсорні уміння, мислення, уяву, пам'ять;
  • здатність творчо працювати, вирішувати різноманітні проблеми;
  • забезпечити високий рівень культури учнів.

Школа ХХІ століття - це школа самореалізації і саморозвитку особистості. Мотивом вступу до гімназії у батьків першокласників є не лише високий рівень навчальних досягнень, а й те, що справді знатиме, вмітиме і робитиме сам учень.  Першовартісними вони вважають самостійність, самоорганізованість, відповідальність, уміння спілкуватися і працювати, уміння вчитися...

Тому найпершими своїми завданнями, як вчителя, вбачаю відкриття та розвиток задатків, здібностей, талантів; створення умов для досягнення кожною дитиною такого стану внутрішньої готовності до активної пізнавальної діяльності, за якою навчальне завдання їй не лише зрозуміле, а й сприйняте як особистісно значуще. Моє завдання – « не загубити» жодної дитини.

Працюю над проблемою «Індивідуалізація пізнавально - творчої діяльності першокласника». У кожному класі є діти як з високим, так і  з низьким рівнем розвитку. Фронтальна форма роботи й орієнтація на середнього учня, чи на сильнішого себе не виправдовують і призводять до втрати інтересу здібних учнів  у першому випадку, а шанси більш слабких учнів, у другому випадку, брати активну участь у навчальному процесі зовсім малі. Індивідуальна робота учня створює умови комфортності під час виконання завдань, передбачених програмою: кожна дитина працює з оптимальним для неї навантаженням, оскільки не відчуває впливу оточуючих.

Намагаюсь допомогти маленькому школяреві усвідомити, що вчитись – означає вміти виконувати дедалі складніші завдання. Допомагаю дитині усвідомити себе в часі – це вже вмію, тепер навчуся виконувати складніші задачі; це – ще сьогодні у мене не виходить, а постараюсь- обов'язково вийде; можу в будь – який час звернутися до вчительки, і вона допоможе. А щоденні ситуативні успіхи і невдачі узгоджуються з формуванням загальної позиції - ми вчимося, це дуже складно, але  дуже потрібно, цікаво, корисно.

 

 

 

 

Українська мова. Тема. Закріплення вміння писати літери. Самодиктант.

 

  1. З'єднай друковані літери з писаними. Писані букви спиши у зошит.

 

А            о                    у                     п                  Т

 

     С        д            і                 Л                       б

 

  1. Утвори з складів слова. Утворені слова запиши у зошит.

 

ро             ма               си                 бе                       вес

       на        ре            за      ма                    са

                                                                                  

  1. Спиши текст. Встав пропущені букви.

Зараз з.ма.   Дор.слі  з.лили коло дому ковза.ку.  Васил.кові тато куп.в ко.зани.

         Сильніші учні встигають зробити всі завдання до даної теми, слабкіші- підготовчу і основну частини.

На своїх уроках я впроваджую такі інноваційні методи і технології роботи, спрямовані на розвиток творчої особистості учнів, як:

  • «Читання та письмо для розвитку критичного мислення»;
  • Елементи програми «Крок за кроком»;
  • Формування образного мислення;
  • Ейдетика;
  • Елементи розвиваючого навчання;
  • Елементи проблемного навчання;
  • Парні та групові форми роботи;
  • Особистісно орієнтований підхід ;
  • Здоров'язберігаючі технології;
  • Трансформація педагогічних ідей В.О. Сухомлинського;
  • Теорія ігрової технології.

 

         З ініціативи Міжнародного фонду «Відродження» з червня 1998 р. в Україні розпочалася практична реалізація програми « Читання та письмо для розвитку критичного мислення».   Надаю кожному учневі право висловитися, реалізувати себе і бути зрозумілим іншим через ігрову діяльність, бо гра на уроці – не розвага, а навчальні вправи в цікавій формі.

Читання

Гра «Торбинка – цікавинка».

      Вчитель витягує з торбинки предмет, малюнок, а учень згадує, з яким твором він пов'язаний. Після цього дитина має відтворити епізод твору, безпосередньо пов'язаний з цим предметом чи малюнком.

Наприклад: ■ колосок пшениці ( Українська народна казка «Півник і двоє мишенят»;

■ рукавиця (Українська народна казка «Рукавичка»).

 

Гра «Закінчи вислови, думки»

       Учитель зачитує вислови, думки, слова героїв. Їх треба продовжити, назвати, кому вони належать.

Наприклад: ■ «Я по засіку метений, на яйцях спечений. Я від діда втік,.....»

 ( Українська народна казка «Колобок», пісенька Колобка);

■  « -Півнику, Півнику!..- стукала вона у вікно. А Півник...» (Українська народна казка «Котик і Півник», слова Півника: - Ток- ток! Он там Коток!)

 

      Використовуючи елементи програми «Крок за кроком», яка примушує нас згадати про групові та індивідуальні форми роботи, пригадую слова А.Песталоцці: « Якщо поєднати індивідуальні, групові форми роботи, то діти виконають на 30% вправ більше».

 

Українська мова

Поширення речення

Наприклад: Зима. Прилинула зима. Прилинула білосніжна зима.

 

Робота в групах

Швидко слово називай, йому риму добирай.

Лисичка ... (сестричка),

Сорока... (білобока),

Зайчик... (побігайчик),

Вовчик ... (братик).

 

Робота в парах

     Роздаю конверти з вирізаними квіточками, на яких записані склади. Попрацюйте в парах і складіть можливі слова із поданих складів.

 

Гра «Рибалки»

        Спочатку вчитель грає сам роль учасника пари, згодом можна викликати  до дошки двох школярів. Один з них формулює завдання, інший- «ловить» те, що задано, плескаючи долонями. Потім учні міняються ролями.

Наприклад: «Злови голосний звук», «Злови приголосний», «Злови односкладове слово», « Злови слово з наголошеним першим складом» і т.д.

 

       Сучасна педагогічна  технологія сприяє розвитку асоціативного мислення через впровадження ейдетики та програми «Формування образного мислення».  Що саме дає дітям ейдетика і програма формування образного мислення? Це:

  • концентрація уваги;
  • розвиток усіх видів пам'яті;
  • уміння швидко й надовго запам'ятати інформацію;
  • вміння запам'ятовувати потрібне і забувати зайве;
  • розвиток логічного мислення та інтуїції;
  • вміння ефективно і швидко знаходити рішення.

         Ейдетика- розвиток образної пам'яті. За висловом У. Джемса, при ейдетичному запам'ятовуванні «мозок сприймає, як віск, а втримує, як мармур».

 

           А) Складіть речення зі слів: Діти, звірки, до, кинулись.

 

            Б) Намалюйте 10 точок, позначивши їх порядковий номер, з'єднайте ці точки по порядку, покрутіть листок в руках, подумайте, що вийшло, розфарбуйте.

 

           В) З'єднайте числа у порядку зростання. Подивіться, що вийшло, розфарбуйте.

 

             Г) Вивчення віршів, скоромовок, фізкультхвилинок з допомогою рухів, відтворення якихось дій.

 

             Г)Створення асоціацій «На що схоже?», «Якою квіткою я себе уявляю», «На яку рослину схожий Галанзовський Сергій?»

             Д)Поставте числа у порядку спадання: від найбільшого до найменшого, запишіть відповідні букви, складіть букви у слова та прочитайте речення.

 

Читання

               Успішно використовую інтерактивний метод « читання в групах співробітництва»: діти читають один і той самий текст одночасно- гра «За мною». Сильні підтягують слабших, текст закінчують читати разом.

                                                  Гра «Ну, постривай!»

           Діти читають текст в парах. Один – заєць, інший- вовк. Заєць починає читати перший. За командою вчителя вступає читати вовк і читає текст спочатку, намагаючись догнати учня- зайця.

 

     Отже, робота на сучасному уроці  дає можливість кожній дитині висловитись,  сильніші допомагають  слабшим,   розвивається творчість дитини, кожна дитина бере активну участь у розв'язуванні задач. Клас має бути оформлений таким чином, щоб спонукати дітей до навчання. Учитель готує велику матеріальну базу, де знаходиться дидактичний, демонстраційний, роздатковий матеріал, матеріали для індивідуальної роботи, відповідні технічні засоби.

        Понад 2400 років тому Конфуцій сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію. Доповнивши ці твердження такими словами: «Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром», можна сформулювати кредо інтерактивного навчання.

       Хочу, щоб мої діти – першокласники почували себе щасливими. Шестилітки потребують особистісного емоційного комфорту. Тому я для них вчитель доступний: сідаю поруч, торкаюся плеча, гладжу по голові; на перерві не полишаю дітей ( поливаємо квіти, витираємо підвіконня, перебираємо книги, складаємо іграшки, прикрашаємо клас до Нового року, виготовляли годівниці, вішали їх, підсипаємо зерно, спостерігаємо за птахами, саджаємо цибулю навесні, пшеничку для морської свинки Сніжинки,  крутимо обручі, граємо в ігри та інше).

           Для мене кожна дитина по - своєму унікальна, неповторна. Для мене моя робота – це моє життя.

 

 

 

 

 

Методоб'єднання
Виховна робота
Накази
Новини
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © Згурівський НВК, 2014 р.
Створити безкоштовний сайт на uCoz