Четвер, 28.03.2024, 11:23
Методичний кабінет Згурівського НВК
zgurivkanvk@gmail.com, nvkzgurivka@gmail.com 





Головна | Реєстрація | Вхід |Сайт НВК|Досягнення учнів|Музей|Географія материків|Цікава географія|Фотоальбоми| f | Вітаю Вас Гість |  
Меню сайту
Професійний ріст
Методика- практика
Педагогіка співпра
Атестація
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема. Україна – єдина країна.

 

Тип уроку: комбінований урок; перший урок.

 

Білявська Наталія Анатоліївна, вчитель початкових класів,

Згурівський навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І ступеня»,

смт Згурівка

 

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи. - К.: ВД «Освіта», 2011

 

Мета. Розширити знання учнів про Україну як суверенну незалежну європейську державу; нагадати про основні державотворчі події становлення незалежності України (державний суверенітет, незалежність, територіальна цілісність, демократичні засади державного устрою); закріпити знання про державну символіку (Державний Прапор, Державний Герб, Державний Гімн), Основний Закон України – Конституцію. Формувати ціннісне ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе.  Об’єднати учнів, батьків довкола спільної цінності – територіальної цілісності держави, згуртованості суспільства, розв’язання проблем шляхом діалогу.

Розвивати прагнення бути свідомими громадянами своєї держави; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, повагу до людей інших національностей, працьовитість; заохочувати творити добро.

Виховувати в учнів повагу до різних думок і поглядів громадян з тих чи інших питань, почуття патріотизму та любові до рідного краю, гідність.

 

Вид уроку: літературно-музична композиція.

 

Оформлення кабінету: стіни, прикрашені вишитими рушниками; вишита скатертина на столі; букет із червоної калини, колосся пшениці, гілочок верби, мальви, чорнобривців; виставка дитячих малюнків «Дитячий малюнок на щастя».

 

Наочне оформлення: демонстраційний матеріал: фізична карта України, український віночок; слайдова презентація до уроку, відео презентація «Це моя Україна!»; роздатковий матеріал: стрічки різного кольору, саморобні словнички.

 

Музичне оформлення: ансамбль «Співограй» - «Я люблю свою країну – Україну», DOCSH – «Україна – не стане на коліна», Квадро – «Україна – ромашковий край»; фонограма Гімну України; дитячі українські пісні «Розкажу про Україну», Алла Кудлай «Рідна Україна»; Маша Собко «Моя любов – Україна», Надія Шестак  «Це моя земля», В. Куртяк, В. Крищенко «Це мій рідний край», Ірина Зінковська «Нехай квітує Україна».

 

Обладнання: комп’ютер, колонки, мікрофон.

 

 

 

План уроку

І. Організація учнів до уроку  (1 хв).

1. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація знань, вмінь і навичок дітей (5 хв).

  1. Гра «Тісне коло».

2. Робота  над акровіршем.

а) первинне читання;

б) виразне читання вголос (1 учень);

в) бесіда за прочитаним.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (1хв).

ІV. Основна частина (30 хв).

1. Український віночок для рідної землі.

2.Інтерактивна вправа «Розкидані слова».

3. Перегляд відео презентації «Це моя Україна!» (3,37 хв)

4.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

5. Бліц – опитування.

6. Робота зі словничком.

7. Виконання пісні «Розкажу про Україну».

8. Розповідь вчителя.

9. Виступ дітей.

V. Підсумок уроку (4 хв).

1. Виконання пісні «Рідна Україна».

2. Заключне слово вчителя.

 

Хід уроку

Святково прибрана класна кімната.

Парти у класі стоять у два ряди півколом.

Діти, батьки  та вчителька у вишиванках

Звучать пісні про Україну: ансамбль «Співограй» - «Я люблю свою країну – Україну», DOCSH – «Україна – не стане на коліна», Квадро – «Україна – ромашковий край»

 

І. Організація учнів до уроку (1 хв)

 1. Перевірка готовності учнів до уроку

- Добрий день, мої любі діти!

І маленькі, й великі – всі!

Ви, неначе весняні квіти

На ранковому лузі в росі.

Ви, як сонце для мами й тата,

Радість, смуток і зміст життя.

Наша пісня дзвінка й крилата,

Сьогодення і майбуття!

Я в житті завжди разом з вами,

Ви – промінчик в моїй душі!

Я тривожусь за вас ночами,

Навіть, часом, пишу вірші.

Хочу мудрості вас навчити,
З чистим серцем усе роблю.
Мої милі, хороші діти,
Я вас дуже усіх люблю!

2. Забезпечення емоційної готовності до уроку

                              -В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Руку дай тому, хто справа,

Руку дай тому, хто зліва.

Ми – одна сім’я.

Посміхнись тому, хто справа,

Посміхнись тому, хто зліва.

Обійми того, хто справа,

Обійми того, хто зліва.

Ми – одна сім’я.

Нехай тепло ваших маленьких долоньок, доброта ваших щирих і великих сердець зігрівають одне одного не тільки впродовж сьогоднішнього уроку,  навчального року, а й протягом усього життя.

 

ІІ. Актуалізація знань, вмінь і навичок дітей (5 хв)

- Запрошую вас, діти, стати у коло. (Коло – символ Неба і Сонця, Нескінченності й Вічності. Уособлює і розкриває суть їх нерозривної єдності.)

 

1.Гра «Тісне коло»  (створення сприятливого психологічного клімату на уроці)

- Я вам поставлю ряд цікавих запитань. Якщо відповідь ваша стверджувальна, то невеличкий крок уперед.

  • Хто скучив за товаришами по парті? 
  • Кому довелося влітку почути звуки вітру, дощу; спів пташок; квакання жаб? 
  • Хто  допомагав бабусі й дідусеві? 
  • Хто не забув, що ми – ввічливі школярики? 
  • Хто любить слухати, як рідні співають народних пісень? 
  • Хто любить свою Батьківщину?
  • Хто вміє прислухатися до думки однокласників?

- Ви підійшли близенько один до одного, що можна зімкнути руки, подивитися один одному у вічі, усміхнутися, підморгнути і послухати вірш Лесі Вознюк про дружнє коло.

Дружнє коло 

Дружить хмарка з дощиком: 

носить воду горщиком. 

Дощик — із травичкою, 

а трава — з копичкою, 

а копиця — з коником, 

що гасає з дзвоником. 

А іще — з телятком, 

баранцем, лошатком. 

Всі вони — з Даринкою, 

дівчинка — з хмаринкою, 

з тою, що із дощиком 

носить воду горщиком. 

Ось замкнулось дружнє коло, 

                           подружились всі довкола.    (Леся Вознюк)

- Скажіть, які предмети  мають форму кола? (Колесо, бублик, перстень, обруч,спортивний диск, арена цирку, вінок)

- Який з названих предметів ви бачите сьогодні на уроці? (Вінок)

- Що ви знаєте про український віночок? (Віночок – елемент одягу, оздоба, краса, символ нескінченності життя. Це оберіг «знахар душі», у ньому є чаклунська сила, що біль знімає, від злого ока боронить.)

 

2. Робота  над акровіршем

а) первинне читання;

- Прочитайте акровірш, відгадка якого «заховалася» у перших літерах кожного рядка.

 

- Назвіть перші літери кожного рядка та складіть з них слово.

- Яка ж відгадка вірша? (Україна)

б) виразне читання вголос (1 учень);

- Прочитаймо вірш виразно.

 в) бесіда за прочитаним;

- Чому Вітчизна для кожної людини є святою, найдорожчою, наймилішою стороною?

- Чому люди, котрі поїхали на чужину (за кордон) невдовзі повертаються назад на Батьківщину?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (1хв)

Отже, тема першого уроку «Україна – єдина країна», який пройде у вигляді літературно-музичної композиції. Ми сплетемо віночок наших знань, вмінь, навичок, здібностей, обдарувань, захоплень, великої підготовки та праці для нашої рідної неньки – України. Через українське слово, пісню, народну мудрість, танець висловимо найтепліші побажання миру, добра, достатку та благополуччя народу України.

 

ІV. Основна частина (30 хв)

1.Український віночок для рідної землі

Учитель. Першою у віночок в’яжеться

світло – коричнева стрічка – символ землі –

годувальниці.

                  (Дівчинка зав’язує стрічку)

Народ глибоко поважає Землю і називає

 її Матір’ю. Землею лікувалися, прикладаючи її до ран, як оберіг землю брали із собою в далеку дорогу. Усяка їжа, що зросла на Землі називається Даром Божим. Про Землю складено багато прислів’їв.

- Які прислів’я про Землю ви знаєте?

Пропоную скласти прислів’я із розкиданих слів.

2.Інтерактивна вправа «Розкидані слова»

а) Земля всіх годує і пестить.

б) Земля дає все і все забирає.

в) Там Земля мила, де мати народила.

г) Земля свята, святе й усе, що вона родить.

- Як ви розумієте ці висловлення.

3. Перегляд відео презентації «Це моя Україна!» (3,37 хв)

- Діти, пропоную вам переглянути відео презентацію. Подумайте і скажіть, що таке Батьківщина?

4.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Діти, що таке Батьківщина?
  • Яких відомих людей ви впізнали?

Учитель. Поряд з коричневою з обох боків в’яжуть жовту стрічку – символ сонця.

(Двоє дівчат зав’язують стрічки)

Сонце – єдина зоря у сонячній системі, яка знаходиться у центрі. Воно велика та гаряче, несе на Землю багато світла і тепла. Так і наша держава – Україна. А більше про Україну знають наші дослідники. Ось послухайте та запам’ятайте, вони вам розкажуть та ще й покажуть на фізичній карті України.

(Робота з фізичною картою України)

Учень 1.

Є в центрі Європи чудова країна,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна,

Тут гори Карпати, степи і ліси.

        

Учениця 2.

Кругом нас – держави на кожному боці:

На північ від нас білоруси живуть,

На заході – Польща, словаки, угорці,

Молдови й румунів кордони ідуть.

         Учень 3.

На сході Росія із нами межує,

На півдні є Чорне й Азовське моря.

Та наша країна ні з ким не воює,

І світить нам мирна й щаслива зоря.

         Учениця 4.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ -  столиця у храмах і славі –

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

         Учень 5.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

         Учениця 6.

Ґрунти чорноземні, джерела цілющі,

озера блакитні та клімат м’який.

Усіх областей в нас є двадцять чотири

та ще й Автономна Республіка Крим.

Живуть всі народи у злагоді й мирі,

 у нас в Україні є місце усім!

3. Бліц – опитування

► Назвіть місце розташування нашої країни. (Центр Європи)

► Столиця України - … (місто Київ.)

► З якими державами межує Україна? (Білорусь, Польща, Словаччина, Румунія, Угорщина, Молдова, Росія.)

► Якими морями омивається Україна? (Чорне і Азовське моря)

► А хто запам’ятав площу нашої держави? (604  тисячі гектарів)

Учитель.  Добре! Ви – молодці! Наступними до віночка в’яжуть зелені стрічки – символ краси і молодості.

(Дівчатка в’яжуть стрічки)

  • Діти, хто з вас знає, скільки нашій країні років? (23 роки)

 Учень 7.

Святковий день – двадцять четверте серпня, 
Так хочеться усмішок і пісень. 
Віднині Україна незалежна. 
Запам’ятайте, люди, світлий день! 

Учениця 8.
Здійснилась наша заповітна мрія, 
Бажання і надія поколінь. 
Це почуття свободи серце гріє 
І піднімає думи височінь. 

Учень 9.
Давайте ж станемо пліч-о-пліч всі народи, 
Щоб славу України відродить. 
Щоб дружно жити в радості і згоді, 
Ми України сестри і брати! 

Учитель. 24 серпня 1991 року сесія Верховної Ради Української Радянської Соціалістичної Республіки прийняла постанову про проголошення України незалежною демократичною державою і затвердила Акт проголошення незалежності України.

         4. Робота зі словничком

- Давайте заглянемо до тлумачного словника і уточнимо значення таких слів:

٭Незалежна – не залежить від кого, не підкоряється комусь, чомусь. Самостійна, рішуча суверенна.

٭                 Суверенітет – незалежність і самостійність держави в її зовнішніх і внутрішніх справах.

        ٭         Територіальна цілісність або територіальна недоторканність держави — принцип міжнародного публічного права, закріплений Статутом ООН, згідно з яким територія держави є недоторканною від посягань з боку інших держав шляхом застосування військової сили або загрози силою.

Отже, у Конституції України  (стаття 1) записано, що Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

Багато про нашу державу написано гарних пісень. Одну з них заспіває ваша однокласниця Софійка Горбик. А пісня називається «Розкажу про Україну».

 

5. Виконання пісні «Розкажу про Україну»

 

Розкажу про Україну

І куплет

Ми живемо під небом ясним.

А навкруги шляхи й поля,

І села, і міста прекрасні.

Це рідний край, моя земля.

Високі крила журавлині,

Співучі вірші Кобзаря.

Ми живемо на Україні.

Це рідний край, моя земля.

Приспів

Розкажу про Україну,

Де Дніпро у хвилях синіх,

Лаври куполи.

Де Хрещатик і Софія,

Де чудове місто Київ,

Краще на землі.

Розкажу про Україну,

Де калина, горобина

Квітне край вікна.

Запрошу на Україну.

                                                                                                                                               Тільки тут моя єдина,     Двічі  

Рідна сторона.

ІІ куплет

У небі райдуга барвиста.

Краплини сонця золоті.

А діти – це маленькі іскри

В долонях рідної землі.

Ми щирих друзів у гостину

Завжди чекаємо в добрий час.

Нові часи на Україні.

На Україні буде все гаразд.

Приспів

Перегра

Приспів

Учитель. Наступними пов’яжемо стрічки двох кольорів: синього та жовтогарячого.

(Дівчатка в’яжуть по 2 стрічки)

  • Як ви думаєте, що символізують ці кольори?

Правильно, синій – символ води, неба, а жовтогарячий колір – це символ хліба. З відродженням державності відродилися і державні символи: Прапор, Герб, Гімн, які уособлюють історію України, її сутність.

Учениця 10.

 ПРАПОР 
Прапор – це державний символ, він є в кожної держави.
Це для всіх – ознака сили, це для всіх – ознака слави. 
Синьо-жовтий прапор маєм: синє – небо, жовте – жито.
Прапор свій оберігаєм, він – святиня, знають діти. 
Прапор свій здіймаєм гордо, ми з ним дужі і єдині, 
Ми навіки є народом українським в Україні. 

Учитель. Прапор, як символ об’єднання людей, виник ще за античних часів. Нині Державний Прапор постійно майорить над будинком Верховної Ради України, резиденцією Президента України, над будинками обласних і районних Рад, над представництвами нашої держави у країнах світу. В 1996 році Конституцією України синьо-жовтий прапор затверджено Державним Прапором України.  

Учитель. 

Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і Малий Герб України – Тризуб. Це офіційна емблема держави, яка зображується на печатках, грошових знаках, деяких документах. Герб символізує державний лад, історію, спорідненість поколінь, він є продовженням традицій українського народу.

Учень 11.

ЗОЛОТИЙ НЕПОКІРНИЙ ТРИЗУБ 
Як птах золотий, в переливах,

 на прапорі грає, горить. 
Це знак наш, це фабрики й ниви,

це символ, що будем ми жить. 
Це хліб наш, вугілля і цукор,

степи плодовиті, моря… 

Учень 12.
Це в праці змозолені руки,

що подвигом завжди горять. 

Це юність, це клич покоління,

що йдуть крізь життєву грозу, 
Це слава твоя, Україно, –

золотий непокірний Тризуб. 

Учитель. Слово «гімн» - грецького походження – урочиста пісня, прийнята як символ державної, національної єдності. Державним Гімном України є національний гімн на слова Павла Чубинського та музику Михайла Вербицького. Урочисті заходи в державі розпочинаються і закінчуються виконанням Державного Гімну України.

Учениця 13.
Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі – і друзі, й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї лине світло навкруги.

 (Виконання Гімну України)

Учитель. Наступними у віночок вплітаються фіолетові стрічки – це символ людської мудрості. В Україні з давніх – давен живе український народ. У свою сім’ю він добросердно прийняв представників інших народів. Пліч-о-пліч з українцями живуть і росіяни, і білоруси, і татари, і болгари, і поляки, і греки, і євреї, і німці, і румуни та багато інших людей різної національності. Усі вони дружно та мирно трудяться на благо нашої країни.

Ми, українці, пишаємося тим, що наша держава ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів. 

Отже, наша Україна – мирна країна, наша Україна – єдина країна.

Учень 14.

Сьогодні! – бо завтра буде пізно знову,

Усі ми разом – плекаймо волю, віру, мову,

Усі ми разом – плекаймо Батьківщину милу,

Бо тільки єдність переможе силу!

 

Учениця 15.

Сьогодні!- Тарас Шевченко молить до народу:

Обнімітесь, брати, хто козацького роду!

Обніміте, брати, й найменшого брата –

І тоді Україна стане сильна й багата.

 

Учитель. Наступними до нашого віночка йдуть дві стрічки рожевого кольору. А  рожевий – це символ достатку. І останніми у вінок вплітаються стрічки білого кольору – символ пам’яті про померлих.

Учениця 16.

Тихо плаче Україна

Сльозами і кров’ю.

Кат будує своє «завтра»

На горі людському.

Гірко плаче Україна і тяжко ридає.

Своїх синів, що померли,

Сльозами вмиває.

Учень 17.

Плаче ненька – Україна,

Плаче кожна мати,

Та що сина відпустила

Волю здобувати.     (Т.Шевченко)

 

Учитель. Прошу усіх піднятися і хвилиною мовчання вшанувати пам’ять про людей, які у роки Великої Вітчизняної війни віддали життя за мир і спокій народу. Згадаємо і про тих, хто першим прийняв на себе удар під час аварії на Чорнобильській електростанції. Сумуємо за тими, чиї життя покалічені і зруйновані іншими людьми.

            Учитель. Прошу усіх сідати. Мир в Україну повернеться неодмінно. Залишивши образи, ми навчимося прощати. Ми вміли прощати завжди. Ми навчилися любити. Любити тих, хто дорогий нам, хто поруч з нами. Любити життя, а не смерть, ненависть, агресію.  

 

V. Підсумок уроку (4 хв)

           Ось подивіться, який гарний ми сплели віночок.

 

Хто вміє віночок плести –

Той вміє життя любити.

І ось ми віночок сплели в цю хвилину,

Щоб ним уквітчати матір Вкраїну.

 

(Пісню «Рідна Україна» виконує увесь клас)

І куплет

Степ донецький, Буковина,

Батько наш старий Дніпро.

Наша казка – Україна,

Тут ми разом живемо.

Ми повік одна родина,

Ми сім’я – не забувай.

Наше серце – Україна,

Це для нас єдиний край.

Приспів

У тебе, у мене є рідна Україна.

Ми наче краплини великої ріки.

У тебе, у мене є рідна Україна.

Як серце, як мати, як доля навіки.

ІІ куплет

Щоби доля, мов тополя,

Хай високою буде.

Все ми зробимо з тобою

Для краси і для добра.

Хай дитина у колисці

Посміхається до нас.

Хай по колу ходить пісня,

Наче келих в добрий час.

Приспів

У тебе, у мене є рідна Україна.

Ми наче краплини великої ріки.

У тебе, у мене є рідна Україна.

Як серце, як мати, як доля навіки.

Перегра

Приспів (двічі)

Перегра

Приспів

Учитель.

Шануйтеся, любі! Любіть Україну!

Хай ваша цікавість, допитливість щира

Додасть вам надії, любові і віри,

Бо наше минуле - святе, незабутнє,

Це – шлях у прийдешнє, це шлях у майбутнє,

Бо ми – це держава, велика, єдина…

Так, ми – українці, наш дім – Україна!

Звучать пісні: Маша Собко «Моя любов – Україна», Надія Шестак  «Це моя земля», В. Куртяк, В. Крищенко «Це мій рідний край», Ірина Зінковська «Нехай квітує Україна»

Усі присутні обмінюються враженнями про урок.
Використані джерела

  1. Бондарчук Г.М., Тимочків М.М. Виховні години. На допомогу класному керівнику. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004.- 72с.
  2. Горошко Надія. Мир в Україну повернеться неодмінно// Панорама.-4 липня 2014р.- № 28.-С.8
  3. Даніліна І.В. Класні години. 1-4 класи. - Х.: Видавнича група «Основа».- 2008.- 175 с.
  4. Дитячий малюнок на щастя // Час Київщини.-4 липня 2014 р.- № 25.- С.7
  5. Кузьмич Степан. Будьмо єдиними в думках і вчинках // Панорама. – 20 червня 2014 р.- №26.- С.1
  6. Кульчицька О.М. Калейдоскоп цікавих шкільних свят: Навчальний посібник. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007.- 176 с.
  7. Кульчицька О.М. Цікаві шкільні свята: Навчальний посібник. - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008.- 176 с.
  8. Людина починається з добра . Виховні години / Укладач Г.С. Грай. - Тернопіль: Астон, 2004.- 176 с.
  9. Моральне та громадянське виховання. –Харків: Видавнича група «Основа», 2009.- 256 с. – (Серія «Позакласні заходи»)

 

Інтернет – ресурси

  1. http://www.about-ukraine.com/ Символіка фігур
  2. http://www.vseodetyah.com/ Вірші про дружбу
  3. http://go.mail.ru/ Малюнки
  4. http://xmusic.me/ Пісні про Україну
  5. http://muzpoisk.net/ Пісні про Україну
  6. how-to-do.org/ Як створити відео з фотографій
Методоб'єднання
Виховна робота
Накази
Новини
Вхід на сайт
Пошук
Copyright MyCorp © Згурівський НВК, 2014 р.
Створити безкоштовний сайт на uCoz