Лекторій для батьків
’’Розвиток творчих здібностей у дитини в сім’ї’’
Заступник директора В.О.ВИСОВЕНЬ
Тематика лекторію
- Залежність якості навчання від здібностей, працелюбності дитини.
- Розвиток творчих здібностей у дитини в сім’ї.
- Розвиток пізнавальних інтересів у школярів у процесі виконання ними домашніх завдань.
- Що читати дітям вдома влітку.
- Роль батьків у підвищенні рівня розумової діяльності у дитини.
- Розвиток у дитини спостережливості, пам’яті, уяви і фантазії.
- Особливості мислительної діяльності у підлітків.
- Виховання у дітей звички до виконання режиму дня.
- Домашня навчальна праця учня.
Орієнтовний перелік питань
5 клас
Розумове виховання і розвиток пізнавальної діяльності в підлітковому віці.
Зв’язок розумового виховання підлітка з його навчальною і пізнавальною діяльністю. Розвиток спостережливості, пам’яті, вміння виділяти істотне. Формування системності знань. Організованість і послідовність мислення, вдосконалення розвитку мови. Зростання пізнавальних інтересів підлітка, формування суспільно значущих мотивів навчання. Надання допомоги сім’єю підліткам у засвоєнні прийомів розумової діяльності. Підвищення вимог до педагогічної та загальної освіченості батьків. Самоосвіта батьків як важливий фактор стимулювання пізнавальної діяльності дітей. Організація робочого місця, раціонального режиму дня підлітка в сім’ї.
6 клас
Як виховати у підлітка інтерес до набуття знань.
Створення в сім’ї умов для навчальної праці школярів, дотримання режиму дня. Встановлення батьками контакту з класним керівником і вчителями з метою пробудження і розвитку у підлітка інтересу до навчання в школі. Індивідуальний підхід в сім’ї та школі до підлітка, який проявляє інтерес до окремих предметів. Стимулювання з боку батьків такого інтересу. Формування у підлітка навичок самоконтролю за виконанням домашніх завдань. Керівництво читанням у підлітка. Вплив батьків на формування читацького інтересу підлітка. Залучення підлітка до роботи в різноманітних позашкільних закладах: гуртках, секціях, відділеннях МАН. Використання батьками всіх видів мистецтва, ЗМІ для заохочення підлітка до набуття знань.
7 клас
Спрямованість особистості і розвиток здібностей у підлітка.
Поняття про особистість. Значення потреб, інтересів, ідеалів особистості, мотивів діяльності людей і спрямованості особистості. Характерні особливості спрямованості особистості в підлітковому віці. Вплив навчально- виховного процесу, колективу ровесників, батьків, інших дорослих, засобів масової інформації на розвиток особистості підлітка. Вплив громадських організацій на формування світогляду підлітка. Роль батьків у розвитку потреб, інтересів і устремлінь підлітка. Здібності і задатки, здібності і знання, уміння і навички. Відмінність у складі здібностей, необхідних для різних видів діяльності. Провідна роль способу життя, виховання і діяльності в розвитку здібностей підлітка.
8 клас
Потреби та інтереси підлітка
Необхідність уваги батьків до формування у підлітка матеріальних і духовних потреб. Виховання розумної міри. Потреби в праці та їх задоволення. Потреби в спілкуванні з дорослими, ровесниками. Розвиток духовних потреб. Інтереси як форма вияву духовних потреб. Зв’язок інтересів з уявленнями, їх вплив на усвідомлення цілей своєї діяльності. Розвиток у підлітка інтересів до пізнавальної діяльності, основ наук, літератури, мистецтва, техніки. Читацькі інтереси підлітка, улюблена книга, улюблені герої. Формування батьками читацьких інтересів і культури читання у підлітка.
9 клас
Формування навичок самоосвіти і самовиховання у підлітковому віці
Виховання і самовиховання. Їх взаємозв’язок. Роль самовиховання у формуванні особистості підлітка. Суть процесу самовиховання і його зв’язок з розвитком вольових якостей підлітка. Самоконтроль, самооцінка та їх значення в роботі над собою. Роль батьків в організації процесу самовиховання підлітка: роз’яснення суті самовиховання, заохочення до нього, складання разом програми самовиховання, допомога в оволодінні навичками і прийомами самовиховання. Роль батьків у залученні підлітка до роботи з поповнення своїх знань, орієнтуванню в потоці інформації. Шляхи розвитку у підлітка стійкої потреби у самоосвіті.
10 клас
Специфіка пізнавальної та навчальної діяльності юнацтва
Особливості навчальної діяльності старшокласників. Зміст навчання в старших класах. Причини неуспішності старшокласників. Допомога батьків у навчанні. Пізнавальна діяльність- необхідна умова підготовки старшокласника до життя. Вплив навчання на дальший розвиток пізнавальних процесів у старшокласників. Харктерні особливості мислення, розвиток наукового, технічного, художнього уявлення. Обумовленість пізнавальної діяльності старшокласників їх віковими особливостями. Вимоги до організації пізнавальної діяльності старшокласників. Формування активності і самостійності в навчанні у старшокласників. Тісна взаємодія вчителів і батьків в активізації пізнавальної діяльності старшокласників.
11 клас
Виховання культури розумової праці та керівництво самоосвітою старшокласників
Організація розумової праці і самоконтролю старшокласників. Роль батьків. Сутність процесу виховання культури розумової праці: планування і організація; самостійне використання джерел знання; керівництво психічними процесами з метою забезпечення успішності розумової праці. Допомога батьків старшокласникам у визначенні змісту, мети і джерел самоосвіти. Підтримання в сім’ї необхідного настрою. Прищеплення старшокласникам у сім’ї навичок раціональної роботи з книгою. Виховання бібліотечно- бібліографічної культури.