Наказ
12 вересня 2011 року №70
“Про підсумки та організацію методичної роботи з педагогічними кадрами Згурівської гімназії
у 2011- 2012 навчальному році”
Із метою виконання Закону України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Державної Національної Програми “Освіта (Україна- ХХІ століття)”, Державної Національної Програми “Учитель”, Концепції профільного навчання, наказу відділу освіти №77 від 12.09. 2011 року в умовах розбудови національної школи (перехід на 11-річний термін навчання) методична служба гімназії ставить перед собою мету - забезпечувати зростання науково- теоретичного, психолого- педагогічного рівня підготовки вчителів.
Концепція освіти в гімназії – не зупинятись на здобутку на рівні, досягнутому учнем, а орієнтуватись на завтрашній день розвитку і саморозвитку.
Оформлено довідково-інформаційні матеріали з визначеної проблеми, складено перелік рекомендованої літератури з проблеми, удосконалювалася система роботи вчителів у контексті роботи над проблемою, активізувалася діяльність психолого-педагогічного семінару, проведені засідання педагогічної ради з визначеної проблеми, організовувалося взаємовідвідування уроків учителів, випущено серію методичних бюлетенів з досвіду роботи над проблемою.
Дана проблема комплексна, пронизувала всі ділянки внутрігімназійної методичної роботи. У ході роботи над проблемою постійно здійснювався аналіз проміжних результатів, вироблення методичних рекомендацій, спрямованих на вирішення проблеми та отримання нової якості. Узагальнювався та впроваджувався в практику роботи вчителів перспективний педагогічний досвід з даної проблеми, відбувалися творчі звіти вчителів за результатами роботи над науково-методичною проблемою. Проводилися навчання педагогічного колективу управлінської рефлексії, техніки корекції суб»єктивного стану в проблемній ситуації, розробці індивідуальних карт-планів науково-дослідницької, експериментальної, методичної, громадсько-педагогічної роботи педагога.
Наслідками роботи гімназії над науково-методичною проблемою є підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів, високий рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.
Протягом 2010-2011 навчального року педагогічний колектив досяг вагомих результатів у навчально- виховній діяльності, дещо нижчих, ніж у попередні роки (Згурівська гімназія посіла ІІ місце серед шкіл району за результатами участі учнів та вчителів у предметних олімпіадах та конкурсах).
Чужа Віра Миколаївна та Білявська Наталія Анатоліївна брали участь у І та ІІ етапах Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2011» у номінаціях «Світова література» та «Початкове навчання». Білявська Н.А. стала лауреатом ІІ етапу цього конкурсу. Матеріали цих вчителів були представлені на щорічну районну та обласну педагогічну виставку. 4 матеріали Білявської Н.А. були представлені на педагогічній виставці обласної серпневої конференції, матеріали досвіду Білявської Н.А. друкувалися в інформаційно-практичному бюлетені «Все для вчителя».
Мурдід Ольга Олександрівна класний керівник, педагог-організатор Згурівської гімназії в номінації «Класний керівник – 2011» (5-9 класів гімназій та ліцеїв зайняла І місце в районному етапі конкурсу, брала участь в обласному етапі.
Учителі Висовень В.О., Мурдід О.О., Остапенко В.М., Олійник Л.В., Апьонкіна В.І., Сухенко В.В., Макаревич О.А. брали активну участь у діяльності районних методичних підрозділів.
У 2010-21011 н.р. покращився якісний склад педагогічних працівників гімназії. За результатами атестації педагогічних працівників присвоєно звання «учитель-методист» Чужі В.М., Білявській Н.А., підтверджено звання «учитель-методист» Олійник Л.В., підтверджено звання «старший учитель» Мотузко С.Б., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» Купріянчику О.М.
Олійник Л.В. брала участь у апробації підручника Художня культура для учнів 9 класу, поширювався передовий педагогічний досвід з впровадження сучасних педагогічних технологій на уроках музичного та образотворчого мистецтва у районі, урок з образотворчого мистецтва надруковано в методичному посібнику «Розвиток творчих здібностей учнів засобами народного декоративного розпису».
Журавська І.М. протягом 2010-2011 н.р. відвідувала обласний опорний заклад освіти Вишгородську гімназію «Інтелект» з питань впровадження здоров»язберігаючих та здоров»яформуючих технологій у практику роботи Школи сприяння здоров»ю.
Курси Іntel пройшли Купріянчик О.М., Анатієнко О.В. Апьонкіна В.І. 04.11.2010 року зустрічалася в Жуківській ЗОШ І-ІІІ ст. із викладачами Національного педагогічного університету ім. Драгоманова.
З метою профорієнтації старшокласники із соціальним педагогом Журавською І.М. відвідали університет культури і мистецтв м.Києва. У березні 2011 року встановлено в гімназії термінал по профорієнтації.
Остапенко В.М. зустрічалася в с. Мирному Бориспільського району з членами асоціації «Спадщина України», які презентували національний культурологічний проект «Народознавство України – народи великої України».
На високому рівні був організований і проведений у лютому 2011 року Тиждень педмайстерності вчителів початкових класів (Анатієнко О.В., Сита Т.В., Білявська Н.А.) Матеріали Тижня «Портфоліо успіху» подані на районну педагогічну виставку.
На науково – методичній раді в КОІПОПК протягом 2010/2011 навчального року розглянуті та затверджені матеріали досвіду роботи педагогічних працівників гімназії із занесенням до анотованого каталогу 11 обласної виставки «Освіта Київщини: творчі здобутки, перспективні педагогічні ідеї та технології»: Потапчука Володимира Миколайовича, Бойко Лариси Григорівни, Циганок Людмили Василівни, Білявської Наталії Анатоліївни, Чужі Віри Миколаївни.
Робота з обдарованими учнями у 2010-2011 н.р. була спрямована на реалізацію основних положень районної програми «Обдарована дитина» на 2003-2012 роки та Програми розвитку системи освіти Згурівського району на 2008-2012 роки, плану роботи відділу освіти з обдарованими учнями на 2010-2011н.р., плану роботи гімназії з обдарованими учнями. Метою діяльності у цьому напрямі є створення системи пошуку, розвитку й підтримки обдарованих дітей, стимулювання їх до творчого саморозвитку та самовдосконалення. Переможцями ІІ ( районного) етапу та учасниками ІІІ (обласного) етапу олімпіад протягом останніх 3 років стала така кількість учнів гімназії: 2009 рік – 25 учнів, 2010 рік – 27 учнів, 2011 рік – 16 учнів.
Двох і більше переможців районних олімпіад підготували вчителі: Завертайло Є.Ф. – 3 учні, Бойко Л.Г. – 3 учні, Остапенко В.М. – 3 учні, Щербак Ю.Ю. – 2 учні, Макаревич О.А. – 2 учні. 3 учні вибороли призові місця на обласному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад: КононенкоВ. - І місце (7 клас, математика, учитель – Апьонкіна В.І.), Харченко В. – ІІІ місце (8 клас, фізика, учитель – Бойко Л.Г.), Йосипок В. – ІІІ місце (10 клас, фізика, учитель – Бойко В.А.) На обласному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням двічі стала призером учениця 9 класу Резник Яна: ІІ місце у номінації «Історія України і державотворення», учитель -Потапчук Володимир Миколайович, ІІІ місце у номінації «Література», учитель - Чужа Віра Миколаївна.
Щорічно учні гімназії залучаються до участі в Міжнародних інтерактивних конкурсах: математичному конкурсі «Кенгуру», природничому конкурсі «Колосок», фізичному конкурсі «Левеня». З кожним роком зростає кількість учасників цих конкурсів та результативність виступів.
Учні гімназії у 2010-2011 н.р. не брали участі у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН.
Комплексна програма формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків “Діалог” Сомової І.Г. “Формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків” реалізується в гімназії уже кілька років.
Слід зазначити, що вчителям слід активніше співпрацювати з учнями щодо підготовки до конкурсів та предметних олімпіад, презентації проектів на уроках та в позаурочний час, оформити навчальні кабінети відповідно до Положення про навчальний кабінет, активізувати роботу в МАН.
Якість навчально-виховного процесу гімназії, результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Методична робота організовувалася на діагностичній основі (учителі, учні, батьки).
З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у гімназії проводилася методична робота, яка спонукала кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня, сприяла взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, давала змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у досвідчених колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
У системі методичної роботи гімназії вирішувалися такі завдання: удосконалення структури та змісту науково- дослідницької та методичної роботи; вивчалися питання методики організації та проведення сучасного заняття; дослідження методів стимулювання досягнень у навчальній діяльнсті учнів; вивчення педагогічної теорії та методики навчання та виховання, психології, етики та естетики; збагачення педагогічних кадрів надбанням української етнопедагогіки, науки, культури; грунтовне вивчення та практична реалізація нових програм і підручників; удосконалення методики застосування інформаційних технологій на заняттях; своєчасне інформаційно- методичне забезпечення; формування навичок науково-дослідницької роботи в учнів; впровадження передового педагогічного досвіду вчителів області.
Аналіз стану методичної, навчально-виховної роботи за 2010-2011 н.р., результати підсумкової щорічної науково-практичної конференції дають підстави вважати, що загальногімназійна науково-методична проблема педагогічним колективом успішно реалізовувалася.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2011-2012 навчальному році передбачатиме продовження роботи (2-ий рік) над новою науково-методичною проблемою, над цілісною й динамічною системою підвищення науково- теоретичного і загальнокультурного рівнів, психолого- педагогічної підготовки:
виявлятиме, пропагуватиме та здійснюватиме нові підходи до організації навчально- виховного процесу (новітні інформаційні технології);
створюватиме умови для самостійної, індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом забезпечення їх необхідним науково- методичним матеріалом;
організація вивчення педагогічної теорії і методики навчання та виховання, психології, етики та естетики, основ комп'ютерної грамотності, підвищення мовної та загальної культури педколективу;
збагачення змісту роботи вчителів надбаннями української етнопедагогіки, сучасної науки, світової культури;
удосконалення методики затосування сучасних наочних та електронних посібників;
систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи, випуск методичних бюлетенів;
впровадження у практику роботи педагогічного колективу активних методик, передового педагогічного досвіду, сучасних інформаційних технологій;
організовуватиме консультації з питань психології, соціальної педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
організовуватиме обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
здійснюватиме координацію діяльності з райметодкабінетом, КОІПОПК.
З метою організації та проведення науково- методичної роботи в 2011-2012 н.р.
наказую:
У 2011-2012 н.р. продовжити роботу (2-ий рік) над науково- методичною проблемою “Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя ”.
Затвердити наступну мережу методичної роботи:
№ п/п |
Форми методичної роботи |
Члени педагогічного колективу |
Проблемні питання |
1. |
Школа вищої майстерності «Досвід» |
Апьонкіна В.І. Макаревич О.А. Олійник Л.В. Чужа В.М. Білявська Н.А. |
Методи і засоби розширення сфери самоактивного навчання й регулювання учнями своєї освітньої діяльності. |
2. |
Методична рада
|
Чужа В.М. Висовень В.О. Макаревич О.А. Апьонкіна В.І. Мурдід О.О. Сухенко В.В. Олійник Л.В. Білявська Н.А. |
Управління системою роботи гімназії над новою науково-методичною проблемою. Організація профільного навчання в інноваційному навчальному закладі. |
3. |
Психолого- педагогічні читання |
Весь педагогічний колектив. |
Психолого-педагогічні фактори розвитку творчої особистості. |
4. |
Науково- практична конференція |
Весь педагогічний колектив, запрошені науковці |
Інноваційний підхід до процесу становлення особистості учня засобами технологій творчого мислення. |
5. |
Проблемний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Створення портфоліо досягнень учня і вчителя як вид творчої діяльності. Удосконалення системи контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів. |
6. |
Теоретичні семінари та семінари- практикуми |
Весь педагогічний колектив |
Технологія розвитку критичного мислення. Організація навчання, що сприяє здоров»ю. |
7. |
Психолого- педагогічний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Імпульс розвитку обдарованого учня. |
8. |
Семінар- практикум з впровадження інформаційних технологій |
Макаревич О.А., Олійник Л.В., Сухенко В.В., Остапенко В.М. |
Комплексне застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес гімназії. |
9. |
Лінгвістичний семінар- практикум. |
Висовень В.О., Мотузко С.Б. Журавська І.М. |
Підвищення мовної культури педагогічного та учнівського колективів. |
10 |
Трибуна передового педагогічного досвіду. Презентація педагогічних новинок |
Весь педагогічний колектив |
Мої творчі знахідки (Гімназійна постійно діюча педагогічна виставка). |
11.
|
Методичне об’єднання учителів гуманітарного циклу предметів |
Сухенко В.В. Мотузко С.Б. Журавська І.М. Мурдід О.О. Лопата Л.В. Чужа В.М. Остапенко В.М. |
Міждисциплінарна інтеграція як засіб формування ключових компетентностей. |
Методичне об’єднання учителів природничо- математичного циклу предметів |
Апьонкіна В.І.
Завертайло Є.Ф. Макаревич О.А.
|
Інноваційні підходи до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою виховання в них стійкої мотивації навчальної діяльності як важливого фактора формування соціально активної особистості. |
|
Методичне об’єднання учителів предметів естетичного циклу |
Олійник Л.В. Висовень В.О. Купріянчик О.М. |
Оздоровчо-естетичні технології у навчально-виховному процесі гімназії. |
|
Методичне об’єднання класних керівників
|
Мурдід О.О. Олійник Л.В. Остапенко В.М. Журавська І.М. Купріянчик О.М. Сухенко В.В. Прокопенко І.О. Савєльєва І.О.-практичний психолог |
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя. |
|
|
Методичне об»єднання класоводів |
Сита Т.В. Білявська Н.А. Ручка В.О. Якимович В.В. |
Особливості виховної роботи з учнями початкової ланки в активізації та мотивації до саморозвитку і самовиховання. |
12. |
Методичне об»єднання вчителів початкових класів |
Білявська Н.А. Сита Т.В. Якимович В.В. Ручка В.О.
|
Творче спрямування діяльності вчителів на всебічний розвиток юної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних, творчих можливостей, інноваційної діяльності. |
13. |
Творча група з краєзнавства |
Макаревич О.А. Висовень В.О. Сухенко В.В. |
Позакласна робота з краєзнавства та її роль у розвитку пізнавальної активності обдарованих дітей. |
14. |
Творча група вчителів «Впровадження сучасних інформаційних технологій в навчально-виховний процес гімназії» |
Макаревич О.А. Олійник Л.В. Сухенко В.В. Остапенко В.В. Щербак Ю.Ю. |
Управління ефективною діяльністю учнів та вчителів. |
15. |
Наставництво, стажування |
Остапенко В.М. Лопата Л.В. Білявська Н.А. Якимович В.В. Ручка В.О. Журавська І.М. Савельєва І.О. Макаревич О.А. Щербак Ю.Ю. |
За індивідуальними планами. |
16. |
Школа молодого вчителя |
Висовень В.О. Якимович В.В. Ручка В.О. Лопата Л.В. Савельєва І.О. Щербак Ю.Ю. |
Педагогічна майстерність і педагогічна техніка. Набуття та вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з дітьми. |
17. |
Майстер-клас тренера проекту «Діалог» Мурдід О.О. |
Мурдід О.О. |
«Ні - палінню!» За програмою І.Г.Сомової |
18. |
Самоосвіта вчителів |
Усі вчителі |
( За індивідуальними планами). |
19. |
Предметно- методичні тижні |
Усі вчителі |
( Згідно річного плану роботи). |
20. |
Творчі звіти, відкриті уроки |
Усі вчителі |
Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. |
21. |
Психолого-педагогічний консультпункт (для учнів, батьків, вчителів) |
Журавська І.М.-соц. педагог Савельєва І.О.– практ. психолог Макаревич О.А.-заступник Висовень В.О.-заступник |
Роль індивідуальних, зовнішніх, соціальних факторів, що впливають на навчання та поведінку учнів гімназії. |
22. |
Інструктивно- методичні наради, індивідуальні консультації, методичні оперативки, співбесіди |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
23. |
Випуск методичних бюлетенів. Публікації методичних знахідок. |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
24. |
"Круглий стіл" |
Весь педагогічний колектив |
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя. |
25. |
Гімназійний конкурс професійної майстерності «Учитель року – 2012» |
Укр. мова і літ. Етика Іноз. мова (англ.) Біологія Фізична культура
|
|
26. |
Інформативна група |
За окремим графіком. Усі вчителі. |
|
Директору і заступникам дбати про високий рівень розвитку професійно важливих якостей і теоретичної підготовки, лідерських рис, новаторського підходу до професійної діяльності, високий рівень готовності до самоосвіти, постійний процес самовдосконалення.
Усьому педагогічному колективу протягом 2011-2012 н.р.:
2.1. В організації діяльності «учитель-учень» враховувати, що самореалізація – це складова життєвого успіху, забезпечувати індивідуальну підтримку морального розвитку особистості, дотримуватися циклічності освітнього процесу.
Забезпечувати якісне управління системою роботи з обдарованими, дотримуватися алгоритму управління процесом розвитку творчих здібностей учнів.
Дотримуватися вимог в організації профільного навчання.
Запроваджувати карти управління навчальною діяльністю учнів, управління школярем своєю навчальною діяльністю.
Вивчити і дотримуватися Критеріїв оцінювання навчальної діяльності учнів, дбати, щоб оцінка носила мотивований, індивідуально направлений характер і орієнтувала учня в його власному розвитку (реалізація науково-методичної проблеми гімназії).
Створювати умови для системної та результативної діяльності органів учнівського самоврядування.
Реалізувати мету ІІ етапу роботи (другий рік) над єдиною науково-методичною проблемою: створити банк методичних ідей, створити позитивний імідж роботи вчителя щодо підвищення якості знань, умінь учнів на основі сучасних передових технологій.
3.Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників з навчально- виховної роботи Висовень В.О., Макаревича О.А.
Директор гімназії В.М.Чужа