Наказ
06 вересня 2013 року №
“Про підсумки та організацію методичної роботи з педагогічними кадрами Згурівського НВК «Гімназія – школа І ступеня» у 2013- 2014 навчальному році”
На виконання Закону України “Про освіту”, Указу Президента України від 25.06.2013 року №344/2013 «Про національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Концепції профільного навчання, Державних стандартів освіти, Програми розвитку системи освіти Київської області до 2014 року, Програми розвитку системи Згурівського району на 2013-2018 роки (рішення сесії районної ради від 24.12.2012 року №161-24-VІ, наказу відділу освіти №97 від 12.08.20213 року «Про організацію науково-методичної роботи з керівними та педагогічними кадрами навчальних закладів у 2013-2014 н.р.» в умовах розбудови національної школи методична служба гімназії ставить перед собою мету - забезпечувати зростання науково-теоретичного, психолого-педагогічного рівня підготовки вчителів.
Концепція освіти в гімназії – не зупинятись на здобутку на рівні, досягнутому учнем, а орієнтуватись на завтрашній день розвитку і саморозвитку, забезпечувати високу якість освіти і виховання учнів гімназії, що є запорукою майбутньої конкурентоспроможної, успішної особистості, впроваджувати у діяльність технології індивідуально-орієнтованого навчання, метою якого на всіх етапах навчання має стати не нагромадження знань і вмінь, а постійне збагачення учнів досвідом творчості, формування механізму самоорганізації та самореалізації особистості кожного гімназиста. У центрі навчально-виховного процесу стоїть дитина як головна мета діяльності педагогічного колективу.
Педагогічний колектив гімназії третій рік працював над реалізацією науково-методичної проблеми «Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя».
Метою цього етапу роботи була акцентуалізація на вихованні в учнів відповідальності за результати своєї успішної діяльності як результату співпраці з учителем, адаптоване застосування технологій, що спрацьовують на результат – успішну діяльність учителя та учня з питань самореалізації, самовдосконалення особистості. Більшість учителів мають власну перевірену на досвіді систему викладання, постійно відслідковують реальне просування учнів у навчальній діяльності, успіхи та недоліки, постійно вносять корективи в робочий процес.
Залучався до роботи над розв»язанням науково-методичної проблеми учнівський колектив (анкетування, пошук ефективних шляхів їх подолання). Складено рекомендації для вчителя, учнів з питань самоорганізації, саморозвитку, самовдосконалення. Організовувалися взаємовідвідування уроків з наперед визначеним методичним завданням, самоаналіз уроків з метою з»ясування рівня їхньої продуктивності, спрямованості на зазначений результат, можливості запровадження їх як методичного досвіду.
Результатом роботи є впровадження технологій, що спрацьовують на результат.
Оформлено довідково-інформаційні матеріали з визначеного етапу, складено перелік рекомендованої літератури, удосконалювалася система роботи вчителів у контексті роботи над індивідуальними науково-методичними проблемами, активізувалася діяльність психолого-педагогічного семінару, проведені засідання педагогічної ради з визначеної проблеми, організовувалося взаємовідвідування уроків учителів, випущено серію методичних бюлетенів з досвіду роботи над проблемою.
На достатньому рівні проводилася робота з батьками в режимі конструктивної співпраці.
Дана проблема комплексна, пронизувала всі ділянки внутрігімназійної методичної роботи. У ході роботи над проблемою постійно здійснювався аналіз проміжних результатів, вироблення методичних рекомендацій, спрямованих на вирішення проблеми та отримання нової якості.
Наслідками трирічної роботи гімназії над науково-методичною проблемою є підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів, високий рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.
Протягом 2012-2013 навчального року педагогічний колектив досяг вагомих результатів у навчально-виховній діяльності: Згурівська гімназія посіла І місце серед шкіл району за результатами участі учнів та вчителів у предметних олімпіадах та конкурсах.
Учителі гімназії не брали участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2013».
Учителі Висовень В.О., Мурдід О.О., Остапенко В.М., Олійник Л.В., Апьонкіна В.І., Сухенко В.В., Макаревич О.А., Савєльєва І.О., Журавська І.М. брали активну участь у діяльності районних методичних підрозділів.
Залишається високим якісний склад педагогічних працівників гімназії. За результатами атестації педагогічних працівників учителю історії та правознавства Сухенку В.В. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» і звання «старший учитель», учителю української мови та літератури Мурдід О.О. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та нагороджено Почесною Грамотою Міністерства освіти і науки.
На серпневій конференції на педагогічній виставці були представлені матеріали В.О.Висовень, Н.А.Білявської, Т.В.Ситої, В.В.Сухенка, С.Б.Мотузко.
Журавська І.М. протягом 2012-2013 н.р. (третій - останній рік) відвідувала обласний опорний заклад освіти Вишгородську гімназію «Інтелект» з питань впровадження здоров»язберігаючих та здоров»яформуючих технологій у практику роботи Школи сприяння здоров»ю. Учителі-предметники гімназії розробили цикл уроків із використанням здоров»язберігаючих технологій на уроках.
Курси Іntel не пройшли Купріянчик О.М., Завертайло Є.Ф.
На високому рівні був організований і проведений у лютому 2013 року Тиждень педмайстерності вчителів початкових класів (Якимович В.В., Ручка В.О., Сита Т.В., Білявська Н.А.) Матеріали Тижня відзначені і подані на районну педагогічну виставку. А матеріали Білявської Н.А. і Ситої Т.В. брали участь в обласній педагогічній виставці.
Робота з обдарованими учнями у 2012-2013 н.р. була спрямована на реалізацію основних положень районної програми «Обдарована дитина» та Програми розвитку системи освіти Згурівського району, плану роботи відділу освіти з обдарованими учнями на 2012-2013 н.р., плану роботи гімназії з обдарованими учнями. Метою діяльності у цьому напрямі є створення системи пошуку, розвитку й підтримки обдарованих дітей, стимулювання їх до творчого саморозвитку та самовдосконалення.
Учні гімназії взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад із 17 предметів (крім російської мови, трудового навчання, педагогіки і психології). Усього брали участь 65 учнів, із них призерами стали 55 учнів, в тому числі 20 переможців. У порівнянні з попереднім цього року на 12 призерів більше, це найвищий показник за всі 11 років існування гімназії.
Найкращих успіхів досягли учасники таких олімпіад: із інформатики та інформаційних технологій – 6 учасників – 6 переможців (учитель - Щербак Ю.Ю.), із української мови – 5 учасників – 2 переможці (учителі - Мотузко С.Б., Мурдід О.О., Циганок Л.В.), із математики – 5 учасників – 2 переможці (учитель - Апьонкіна В.І.), із географії – 3 учасники – 2 переможці (учитель - Макаревич О.А.), із фізики – 5 учасників – 2 переможці (учителі - Бойко В.А., Бойко Л.Г.), із образотворчого мистецтва – 6 учасників – 2 переможці. Жодного переможця протягом двох останніх років немає з хімії (учитель -Завертайло Є.Ф.).
Учителі Висовень В.О., Білявська Н.А., Сита Т.В., Мурдід О.О., Сухенко В.В., Мотузко С.Б. активну участь узяли в районній педагогічній виставці. Частина матеріалів учителів була представлена на обласну педагогічну виставку.
У Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.. Т.Г.Шевченка учні зайняли 2 і 3 місця. У Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченому Шевченківським дням , учениця 11 класу Резник Яна в номінації «Література» зайняла ІІІ місце в області (учитель – Чужа В.М.).
У Міжнародному конкурсі з української мови та літератури ім..Петра Яцика 5 учнів стали переможцями районного етапу: Олійник Ю. - 11 клас, учитель – Мурдід О.О..; Ткаченко І. - 10 клас, учитель – Циганок Л.В.; Черепинець А. – 4 клас, учитель – Сита Т.В., Кононенко В. – 9 клас, учитель – Мотузко С.Б., Зленко І.А. – учениця 3 класу, учитель – Ручка В.О. В обласному етапі брала участь Олійник Ю.
Щорічно учні гімназії залучаються до участі в Міжнародних інтерактивних конкурсах: математичному конкурсі «Кенгуру», природничому конкурсі «Колосок», фізичному конкурсі «Левеня», з іноземної мови «Гринвіч». Із кожним роком зростає кількість учасників цих конкурсів та результативність виступів.
Переможцями районного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН стали такі учні: Олійник Юлія – учениця 11 класу, секція «Українська мова», науковий керівник – Мотузко С.Б.; Сухенко Ольга – учениця 11 класу, секція «Історія України», науковий керівник – Сухенко В.В.; Бодашко К. – учениця 10 класу, секція «Педагогіка», науковий керівник – Висовень В.О., Резник Яна – учениця 11 класу, секція «Французька мова», учитель – Кузіна Лариса Віталіївна.
Комплексна програма формування навичок здорового способу життя у дітей та підлітків “Діалог” Сомової І.Г. “Формування навичок здорового способу життя серед дітей та підлітків” реалізується в гімназії уже 5 років (тренер – Мурдід О.О.). За цей термін реалізовані усі програми психолого-валеологічних тренінгів, що спрямовані на формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя.
Слід зазначити, що вчителям слід активніше співпрацювати з учнями щодо підготовки до конкурсів та предметних олімпіад, презентації проектів на уроках та в позаурочний час, оформити навчальні кабінети відповідно до Положення про навчальний кабінет, активізувати роботу в МАН.
Якість навчально-виховного процесу гімназії, результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Методична робота організовувалася на діагностичній основі (учителі, учні, батьки).
З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у гімназії проводилася методична робота, яка спонукала кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня, сприяла взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, давала змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у досвідчених колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
У системі методичної роботи гімназії вирішувалися такі завдання: удосконалення структури та змісту науково- дослідницької та методичної роботи; вивчалися питання методики організації та проведення сучасного заняття; дослідження методів стимулювання досягнень у навчальній діяльнсті учнів; вивчення педагогічної теорії та методики навчання та виховання, психології, етики та естетики; збагачення педагогічних кадрів надбанням української етнопедагогіки, науки, культури; грунтовне вивчення та практична реалізація нових програм і підручників; удосконалення методики застосування інформаційних технологій на заняттях; своєчасне інформаційно- методичне забезпечення; формування навичок науково-дослідницької роботи в учнів; впровадження передового педагогічного досвіду вчителів області.
Аналіз стану методичної, навчально-виховної роботи за 2012-2013 н.р., результати підсумкової щорічної науково-практичної конференції дають підстави вважати, що загальногімназійна науково-методична проблема педагогічним колективом успішно реалізовувалася.
Творчий потенціал педагогів, їхня компетентність, особистісні якості, інтерес до нового в дидактиці та бажання щодо самовдосконалення дають змогу говорити про необхідність реформації самої освітньої системи Згурівського НВК «Гімназія – школа І ступеня» та продовжити подальшу роботу над науково-методичною проблемою.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2013-2014 навчальному році передбачатиме продовження роботи (4-ий рік) над науково-методичною проблемою (Програма реалізації науково-методичної проблеми на 2013-2014 н.р. додається), над цілісною й динамічною системою підвищення науково- теоретичного і загальнокультурного рівнів, психолого- педагогічної підготовки:
- виявлятиме, пропагуватиме та здійснюватиме нові підходи до організації навчально- виховного процесу (новітні інформаційні технології);
- створюватиме умови для самостійної, індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом забезпечення їх необхідним науково- методичним матеріалом;
- організація вивчення педагогічної теорії і методики навчання та виховання, психології, етики та естетики, основ комп'ютерної грамотності, підвищення мовної та загальної культури педколективу;
- збагачення змісту роботи вчителів надбаннями української етнопедагогіки, сучасної науки, світової культури;
- удосконалення методики затосування сучасних наочних та електронних посібників;
- систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи, випуск методичних бюлетенів;
- впровадження у практику роботи педагогічного колективу активних методик, передового педагогічного досвіду, сучасних інформаційних технологій;
- організовуватиме консультації з питань психології, соціальної педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
- організовуватиме обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
- здійснюватиме координацію діяльності з райметодкабінетом, КОІПОПК.
Із метою організації та проведення науково- методичної роботи в 2013-2014 н.р.
наказую:
- У 2013-2014 н.р. продовжити роботу (4-ий рік) над науково- методичною проблемою “Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя ”, поступово трансформувати заклад освіти - гімназію в Школу сприяння здоров»ю; реалізовувати проект «Робота з батьками – запорука успішного впровадження виховної системи»..
- Затвердити наступну мережу методичної роботи:
№ п/п |
Форми методичної роботи |
Члени педагогічного колективу |
Проблемні питання |
1. |
Школа вищої майстерності «Досвід» |
Апьонкіна В.І. Макаревич О.А. Олійник Л.В. Чужа В.М. Білявська Н.А. |
Методи і засоби розширення сфери самоактивного навчання й регулювання учнями своєї освітньої діяльності. |
2. |
Методична рада
|
Чужа В.М. Висовень В.О. Макаревич О.А. Апьонкіна В.І. Мурдід О.О. Сухенко В.В. Олійник Л.В. Білявська Н.А. |
Управління системою роботи гімназії над науково-методичною проблемою. Організація профільного навчання в інноваційному навчальному закладі. |
3. |
Психолого- педагогічні читання |
Весь педагогічний колектив. |
Психолого-педагогічні фактори розвитку творчої особистості. |
4. |
Науково- практична конференція |
Весь педагогічний колектив, запрошені науковці |
Інноваційний підхід до процесу становлення особистості учня засобами технологій творчого мислення. |
5. |
Проблемний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Створення портфоліо досягнень учня і вчителя як вид творчої діяльності. Удосконалення системи контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів. |
6. |
Теоретичні семінари та семінари- практикуми |
Весь педагогічний колектив |
Технологія розвитку критичного мислення. Організація навчання, що сприяє здоров»ю. |
7. |
Психолого- педагогічний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Імпульс розвитку обдарованого учня. |
8. |
Семінар- практикум із впровадження інформаційних технологій |
Макаревич О.А., Олійник Л.В., Сухенко В.В., Остапенко В.М. |
Комплексне застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес гімназії. |
9. |
Лінгвістичний семінар- практикум. |
Висовень В.О., Мотузко С.Б. Мурдід О.О. Журавська І.М. |
Підвищення мовної та мовленнєвої культури педагогічного та учнівського колективів. |
10 |
Трибуна передового педагогічного досвіду. Презентація педагогічних новинок |
Весь педагогічний колектив |
Мої творчі знахідки (Гімназійна постійно діюча педагогічна виставка). |
11.
|
Методичне об’єднання учителів гуманітарного циклу предметів |
Сухенко В.В. Мотузко С.Б. Журавська І.М. Мурдід О.О. Лопата Л.В. Чужа В.М. Остапенко В.М. |
Міждисциплінарна інтеграція як засіб формування ключових компетентностей. |
Методичне об’єднання учителів природничо- математичного циклу предметів |
Апьонкіна В.І. Косян К.В. Завертайло Є.Ф. Макаревич О.А.
|
Інноваційні підходи до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою виховання в них стійкої мотивації навчальної діяльності як важливого фактора формування соціально активної особистості. |
|
Методичне об’єднання учителів предметів естетичного циклу |
Олійник Л.В. Висовень В.О. Купріянчик О.М. |
Оздоровчо-естетичні технології у навчально-виховному процесі гімназії. |
|
Методичне об’єднання класних керівників
|
Мурдід О.О. Косян К.В. Остапенко В.М. Журавська І.М. Купріянчик О.М. Сухенко В.В. Прокопенко І.О. Савєльєва І.О.-практичний психолог |
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя. |
|
|
Методичне об»єднання класоводів |
Сита Т.В. Білявська Н.А. Анатієнко О.В. Якимович В.В. |
Особливості виховної роботи з учнями початкової ланки в активізації та мотивації до саморозвитку і самовиховання. |
12. |
Методичне об»єднання вчителів початкових класів |
Білявська Н.А. Сита Т.В. Якимович В.В. Анатієнко О.В.
|
Творче спрямування діяльності вчителів на всебічний розвиток юної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних, творчих можливостей, інноваційної діяльності. |
13. |
Творча група з краєзнавства |
Макаревич О.А. Висовень В.О. Сухенко В.В. |
Практична реалізація краєзнавчого підходу до вивчення навчальних предметів у гімназії. |
14. |
Творча група вчителів «Впровадження сучасних інформаційних технологій в навчально-виховний процес гімназії» |
Макаревич О.А. Олійник Л.В. Сухенко В.В. Остапенко В.В. Щербак Ю.Ю. |
Управління ефективною діяльністю учнів та вчителів. |
15. |
Наставництво, стажування |
Остапенко В.М. Лопата Л.В. Білявська Н.А. Якимович В.В. Анатієнко О.В.. Журавська І.М. Савельєва І.О. Макаревич О.А. Щербак Ю.Ю. Апьонкіна В.І. Косян К.В. |
За індивідуальними планами. |
16. |
Школа молодого вчителя |
Висовень В.О. Якимович В.В. Анатієнко О.В. Лопата Л.В. Савельєва І.О. Щербак Ю.Ю. Косян К.В. |
Методичний інструментарій учителя. Створення індивідуального стилю професійної діяльності та професійного самовдосконалення.
|
17. |
Майстер-клас тренера проекту «Діалог» Мурдід О.О. для класних керівників |
Мурдід О.О. |
«Як стати творцем свого життя. Я – це Я» (профілактика залежної поведінки, формування позитивної «Я – концепціЇ»)» За програмою І.Г.Сомової |
18. |
Самоосвіта вчителів |
Усі вчителі |
( За індивідуальними планами). |
19. |
Предметно- методичні тижні |
Усі вчителі |
( Згідно річного плану роботи). |
20. |
Творчі звіти, відкриті уроки |
Усі вчителі |
Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. |
21. |
Психолого-педагогічний консультпункт (для учнів, батьків, вчителів) |
Журавська І.М.-соц. педагог Савельєва І.О.– практ. психолог Макаревич О.А.-заступник Висовень В.О.-заступник |
Роль індивідуальних, зовнішніх, соціальних факторів, що впливають на навчання та поведінку учнів гімназії.
|
22. |
Правовий консультпункт |
Чужа В.М. –директор Журавська І.М. – соц. Педагог Сухенко В.В. – учитель правознавства |
Правова культура та взаємозв»язок моралі й права в життєдіяльності гімназії. |
23. |
Динамічна група «Озброєння учнів уміннями і навичками саморозвитку особистості» |
Савєльєва І.О. – практ психолог Прокопенко І.О. – кл. кер. 11 кл. Мурдід О.О. – кл. кер. 10 кл. Журавська І.М.. – кл. кер. 9 кл. |
Навчити випускника сміливо брати на себе відповідальність за свої дії, вибір (зокрема професії). |
24. |
Інструктивно- методичні наради, індивідуальні консультації, методичні оперативки, співбесіди |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
25. |
Випуск методичних бюлетенів. Публікації методичних знахідок. |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
26. |
"Круглий стіл" |
Весь педагогічний колектив |
«Педагогіка діалогу». |
27. |
Гімназійний конкурс професійної майстерності «Учитель року – 2014» |
Світова література Директор школи Початкові класи Географія Трудове навчання |
|
28. |
Інформативна група |
За окремим графіком. Усі вчителі. |
|
3. Директору і заступникам дбати про високий рівень розвитку професійно важливих якостей і теоретичної підготовки, лідерських рис, новаторського підходу до професійної діяльності, високий рівень готовності до самоосвіти, постійний процес самовдосконалення.
4. Усьому педагогічному колективу протягом 2013-2014н.р.:
4.1. В організації діяльності «учитель-учень» враховувати, що самореалізація – це складова життєвого успіху, забезпечувати індивідуальну підтримку морального розвитку особистості, дотримуватися циклічності освітнього процесу.
- Забезпечувати якісне управління системою роботи з обдарованими, дотримуватися алгоритму управління процесом розвитку творчих здібностей учнів.
- Дотримуватися вимог в організації профільного навчання.
- Запроваджувати карти управління навчальною діяльністю учнів, управління школярем своєю навчальною діяльністю.
- Вивчити і дотримуватися Критеріїв оцінювання навчальної діяльності учнів, дбати, щоб оцінка носила мотивований, індивідуально направлений характер і орієнтувала учня в його власному розвитку (реалізація науково-методичної проблеми гімназії).
- Створювати умови для системної та результативної діяльності органів учнівського самоврядування.
- Реалізувати мету ІV етапу роботи (четвертий рік – удосконалення, аналіз та корекція доробків, педагогічних, методичних, управлінських знахідок) над єдиною науково-методичною проблемою: 1)перехід на нову філософію методичної роботи, нові засади управління, в основі яких лежить мотиваційно-системний підхід, завдання, зорієнтовані на саморозвиток, самовдосконалення; 2)формування та апробація системи роботи з учнем як особистістю, націленою на саморозвиток, самовдосконалення, самореалізацію.
- Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників із навчально- виховної роботи Висовень В.О., Макаревича О.А.
Директор НВК В.М.Чужа
Із наказом ознайомлені всі вчителі.
2013-2014 н.р.
6.Четвертий рік роботи (удосконалення, аналіз та корекція). Удосконалення, аналіз та корекція доробків, педагогічних, методичних, управлінських знахідок
Мета етапу. Впровадження переходу на нову філософію методичної роботи, нові засади управління, в основі яких лежить мотиваційно-системний підхід, завдання,зорієнтовані на саморозвиток, самовдосконалення. Формування та апробація системи роботи з учнем як особистістю, націленою на саморозвиток, самовдосконалення, самореалізацію.
-Залучення до роботи над розв»язанням науково-методичної проблеми батьківської громадськості: анкетування, ранжування проблем, пошук ефективних шляхів їх подолання.
-Створення та опис філософії методичної роботи з учителями гімназії, нових засад управління, в основі яких лежить мотиваційно-системний підхід, завдання, зорієнтовані на саморозвиток, самовдосконалення вчителя.
-Розробка мотиваційних чинників удосконалення методичної роботи вчителів, підвищення фахової та методичної майстерності, запровадження в організацію навчальної діяльності учня на уроці ефективних методів, прийомів, які сприяють розвитку, удосконаленню особистості.
-Розробка мотиваційних чинників навчальної діяльності учня як особистості, націленої на саморозвиток, самовдосконалення, самореалізацію.
-Організація декади педагогічної майстерності за єдиною схемою аналізу та самоаналізу уроку.
-Проведення під час декади майстер-класів, презентації основних методичних доробків учителів для молодих та малодосвідчених колег.
-Організація відкритого конкурсу презентацій основних методичних доробків учителів у рамках проблеми.
-Співбесіда з учителями з елементами аналізу та самоаналізу за результатами роботи протягом року, корекція Програми на наступний рік, оформлення методичних карток.
Форми роботи: декада педагогічної майстерності, майстер-класи, відвідування уроків за єдиною схемою аналізу, презентація основних методичних доробків.
Результат роботи: відбір найефективніших і найрезультативніших технологій організації творчого педагогічного процесу. Відбір результативних форм управлінської діяльності.