Наказ
30 серпня 2010 року №70
“Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами Згурівської гімназії у 2010- 2011 навчальному році”
Із метою виконання Закону України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Державної Національної Програми “Освіта (Україна- ХХІ століття)”, Державної Національної Програми “Учитель”, Концепції профільного навчання, наказу відділу освіти №55 від 17.08. 2010 року в умовах розбудови національної школи (перехід на 11-річний термін навчання) методична служба гімназії ставить перед собою мету - забезпечувати зростання науково- теоретичного, психолого- педагогічного рівня підготовки вчителів.
У 2009- 2010 н.р. Згурівська гімназія закінчила роботу над науково- методичною проблемою “Індивідуалізація навчально-виховного процесу, забезпечення високого рівня розумового розвитку та інтелектуального росту обдарованих дітей шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій. Педагогічні проблеми управління позакласною виховною діяльністю учнів гімназії, психолого-педагогічне керівництво самовихованням учнів”. Підсумки роботи були проведені на науково-практичній конференції 23 березня 2010 року. Концепція освіти в гімназії – не зупинятись на здобутку на рівні, досягнутому учнем, а орієнтуватись на завтрашній день розвитку і саморозвитку.
Оформлено довідково-інформаційні матеріали з визначеної проблеми, складено перелік рекомендованої літератури з проблеми, удосконалювалася система роботи вчителів у контексті роботи над проблемою, активізувалася діяльність психолого-педагогічного семінару, проведені засідання педагогічної ради з визначеної проблеми, організовувалося взаємовідвідування уроків учителів, випущено серію методичних бюлетенів з досвіду роботи над проблемою.
Дана проблема комплексна, пронизувала всі ділянки внутрігімназійної методичної роботи. У ході роботи над проблемою постійно здійснювався аналіз проміжних результатів, вироблення методичних рекомендацій, спрямованих на вирішення проблеми та отримання нової якості. Узагальнювався та впроваджувався в практику роботи вчителів перспективний педагогічний досвід з даної проблеми, відбувалися творчі звіти вчителів за результатами роботи над науково-методичною проблемою. Проводилися навчання педагогічного колективу управлінської рефлексії, техніки корекції суб»єктивного стану в проблемній ситуації, розробці індивідуальних карт-планів науково-дослідницької, експериментальної, методичної, громадсько-педагогічної роботи педагога.
Наслідками роботи гімназії над науково-методичною проблемою є підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів, високий рівень навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.
Протягом 2009-2010 навчального року педагогічний колектив досяг вагомих результатів у навчально- виховній діяльності, дещо нижчих, ніж у попередні роки (Згурівська гімназія посіла ІІІ місце серед шкіл району за результатами участі учнів та вчителів у предметних олімпіадах та конкурсах).
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання у 2009-2010 навчальному році Згурівська гімназія посіла І місце в області серед гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл.
Слід зазначити, що вчителям слід активніше співпрацювати з учнями щодо підготовки та презентації проектів на уроках та в позаурочний час, оформити навчальні кабінети відповідно до Положення про навчальний кабінет, активізувати роботу в МАН.
Якість навчально-виховного процесу гімназії, результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Методична робота організовувалася на діагностичній основі (учителі, учні, батьки).
З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у гімназії проводилася методична робота, яка спонукала кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня, сприяла взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, давала змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у досвідчених колег, забезпечувала підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Протягом 5 років у системі методичної роботи гімназії вирішувалися такі завдання: удосконалення структури та змісту науково- дослідницької та методичної роботи; вивчалися питання методики організації та проведення сучасного заняття; дослідження методів стимулювання досягнень у навчальній діяльнсті учнів; вивчення педагогічної теорії та методики навчання та виховання, психології, етики та естетики; збагачення педагогічних кадрів надбанням української етнопедагогіки, науки, культури; грунтовне вивчення та практична реалізація нових програм і підручників; удосконалення методики застосування інформаційних технологій на заняттях; своєчасне інформаційно- методичне забезпечення; формування навичок науково-дослідницької роботи в учнів; впровадження передового педагогічного досвіду вчителів області.
Аналіз стану методичної, навчально-виховної роботи за 2009-2010 н.р., результати підсумкової щорічної науково-практичної конференції дають підстави вважати, що загальногімназійна науково-методична проблема педагогічним колективом успішно реалізувалася.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2010-2011 навчальному році передбачатиме початок роботи над новою науково-методичною проблемою, над цілісною й динамічною системою підвищення науково- теоретичного і загальнокультурного рівнів, психолого- педагогічної підготовки:
виявлятиме, пропагуватиме та здійснюватиме нові підходи до організації навчально- виховного процесу (новітні інформаційні технології);
створюватиме умови для самостійної, індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом забезпечення їх необхідним науково- методичним матеріалом;
організація вивчення педагогічної теорії і методики навчання та виховання, психології, етики та естетики, основ комп'ютерної грамотності, підвищення мовної та загальної культури педколективу;
збагачення змісту роботи вчителів надбаннями української етнопедагогіки, сучасної науки, світової культури;
удосконалення методики затосування сучасних наочних та електронних посібників;
систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту та методики навчально-виховної роботи, випуск методичних бюлетенів;
впровадження у практику роботи педагогічного колективу активних методик, передового педагогічного досвіду, сучасних інформаційних технологій;
організовуватиме консультації з питань психології, соціальної педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
організовуватиме обмін досвідом успішної педагогічної діяльності;
здійснюватиме координацію діяльності з райметодкабінетом, КОІПОПК.
З метою організації та проведення науково- методичної роботи в 2010-2011 н.р.
наказую:
У 2010-2011 н.р. розпочати роботу над науково- методичною проблемою “Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя ”.
Затвердити наступну мережу методичної роботи:
№ п/п |
Форми методичної роботи |
Члени педагогічного колективу |
Проблемні питання |
1. |
Школа вищої майстерності «Досвід» |
Апьонкіна В.І. Макаревич О.А. Олійник Л.В. |
Методи і засоби розширення сфери самоактивного навчання й регулювання учнями своєї освітньої діяльності. |
2. |
Методична рада
|
Чужа В.М. Висовень В.О. Макаревич О.А. Апьонкіна В.І. Мурдід О.О. Сухенко В.В. Олійник Л.В. Білявська Н.А. |
Управління системою роботи гімназії над новою науково-методичною проблемою. Організація профільного навчання в інноваційному навчальному закладі. |
3. |
Психолого- педагогічні читання |
Весь педагогічний колектив. |
Психолого-педагогічні фактори розвитку творчої особистості. |
4. |
Науково- практична конференція |
Весь педагогічний колектив, запрошені науковці |
Інноваційний підхід до процесу становлення особистості учня засобами технологій творчого мислення. |
5. |
Проблемний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Створення портфоліо досягнень учня і вчителя як вид творчої діяльності. Удосконалення системи контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів. |
6. |
Теоретичні семінари та семінари- практикуми |
Весь педагогічний колектив |
Технологія розвитку критичного мислення. Організація навчання, що сприяє здоров»ю. |
7. |
Психолого- педагогічний семінар |
Весь педагогічний колектив |
Імпульс розвитку обдарованого учня. |
8. |
Семінар- практикум з впровадження інформаційних технологій |
Макаревич О.А., Олійник Л.В., Сухенко В.В., Остапенко В.М. |
Комплексне застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес гімназії. |
9. |
Лінгвістичний семінар- практикум. |
Висовень В.О., Мотузко С.Б. Журавська І.М. |
Підвищення мовної культури педагогічного та учнівського колективів. |
10 |
Трибуна передового педагогічного досвіду. Презентація педагогічних новинок |
Весь педагогічний колектив |
Мої творчі знахідки (Гімназійна постійно діюча педагогічна виставка). |
11.
|
Методичне об’єднання учителів гуманітарного циклу предметів |
Сухенко В.В. Мотузко С.Б. Журавська І.М. Мурдід О.О. Крюкова О.М. Чужа В.М. Остапенко В.М. |
Міждисциплінарна інтеграція як засіб формування ключових компетентностей. |
Методичне об’єднання учителів природничо- математичного циклу предметів |
Апьонкіна В.І.
Завертайло Є.Ф. Макаревич О.А.
|
Інноваційні підходи до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою виховання в них стійкої мотивації навчальної діяльності як важливого фактора формування соціально активної особистості. |
|
Методичне об’єднання учителів предметів естетичного циклу |
Олійник Л.В. Висовень В.О. Купріянчик О.М. |
Оздоровчо-естетичні технології у навчально-виховному процесі гімназії. |
|
Методичне об’єднання учителів з виховної роботи |
Мурдід О.О. Олійник Л.В. Остапенко В.М. Журавська І.М. Купріянчик О.М. Сухенко В.В. Прокопенко І.О. Білявська Н.А. Сита Т.В. Анатієнко О.В. |
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя. |
|
12. |
Методичне об»єднання вчителів початкових класів |
Білявська Н.А. Сита Т.В. Анатієнко О.В. |
Творче спрямування діяльності вчителів на всебічний розвиток юної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних, творчих можливостей, інноваційної діяльності. |
13. |
Творча група з краєзнавства |
Макаревич О.А. Висовень В.О. Сухенко В.В. |
Позакласна робота з краєзнавства та її роль у розвитку пізнавальної активності обдарованих дітей. |
14. |
Творча група вчителів «Впровадження сучасних інформаційних технологій в навчально-виховний процес гімназії» |
Макаревич О.А. Олійник Л.В. Сухенко В.В. Остапенко В.В. |
Управління ефективною діяльністю учнів та вчителів. |
15. |
Наставництво, стажування |
Остапенко В.М. Крюкова О.М. Чужа В.М. Мотузко С.Б. Журавська І.М. Білявська Н.А. Сита Т.В. Анатієнко О.В. |
За індивідуальними планами. |
16. |
Школа молодого вчителя |
Висовень В.О. Сита Т.В. Анатієнко О.В. |
Педагогічна майстерність і педагогічна техніка. Набуття та вдосконалення педагогічних навичок виховної роботи з дітьми. |
17. |
Самоосвіта вчителів |
Усі вчителі |
( За індивідуальними планами). |
18. |
Предметно- методичні тижні |
Усі вчителі |
( Згідно річного плану роботи). |
19. |
Творчі звіти, відкриті уроки |
Усі вчителі |
Забезпечення умов для досягнення учнями рівня освіченості, що відповідає їхньому особистісному потенціалу. |
20. |
Психолого-педагогічний консультпункт (для учнів, батьків, вчителів) |
Журавська І.М.-соц. педагог Макаревич О.А.-заступник Висовень В.О.-заступник |
Роль індивідуальних, зовнішніх, соціальних факторів, що впливають на навчання та поведінку учнів гімназії. |
21. |
Інструктивно- методичні наради, індивідуальні консультації, методичні оперативки, співбесіди |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
22. |
Випуск методичних бюлетенів. Публікації методичних знахідок. |
Висовень В.О., Макаревич О.А. |
|
23. |
"Круглий стіл" |
Весь педагогічний колектив |
Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, фізичне, духовне і соціальне благополуччя. |
24. |
Гімназійний конкурс професійної майстерності «Учитель року – 2011» |
Білявська Н.А. Журавська І.М. Чужа В.М. Сухенко В.В. Крюкова О.М. Олійник Л.В.
|
|
25. |
Інформативна група |
За окремим графіком. Усі вчителі. |
|
Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступників з навчально- виховної роботи Висовень В.О., Макаревича О.А.
Директор гімназії В.М.Чужа