Положення про методичний кабінет
Згурівського навчально- виховного комплексу
"Гімназія - загальноосвітня школа І ступеня"
- Загальні положення
- Методичний кабінет Згурівського навчально- виховного комплексу "Гімназія- загальноосвітня школа І ступеня" (далі методичний кабінет) є центром методичної допомоги педагогічним працівникам навчального закладу та поширення психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання та навчання дітей.
- Діяльність методичного кабінету організовує і скеровує заступник директора з навчально- виховної роботи.
- Робота методичного кабінету організовується з урахуванням вимог Законів України "Про освіту", "Про освіту", інших нормативно-правових актів та відповідно до цього Типового положення.
- Мета, основні принципи діяльності та функції методичного кабінету навчального закладу.
- Метою роботи методичного кабінету є:
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо підвищення їх кваліфікації, професійної компетентності; підготовки та проведення освітнього процесу з дітьми, роботи з батьками та особами, які їх замінюють;
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в навчальному закладі;
- поширення серед батьків психолого-педагогічних знань;
- створення сприятливих умов для самовдосконалення педагогів, розвитку творчої ініціативи у них;
- забезпечення методичної підтримки щодо реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок та інше.
- Діяльність методичного кабінету ґрунтується на таких принципах:
- демократизму і гуманізму;
- відкритості;
- системного підходу до методичного та інформаційно-аналітичного супроводу діяльності навчального закладу;
- рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
- безперервності професійного вдосконалення;
- науковості, гнучкості і прогностичності методичної роботи з педагогічними кадрами.
- Функції методичного кабінету:
- врахування перспектив розвитку освіти та специфіки діяльності даного закладу;
- використання сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень, інноваційних технологій;
- розширення професійного світогляду педагогічних працівників, систематичне інформування педагогів щодо інновацій в галузі освіти;
- корекція та оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
- відбір і методичне опрацювання наукових, практичних досягнень у галузі освіти, надання рекомендацій щодо їх впровадження в практику роботи закладу;
- розроблення методичних рекомендацій, посібників з різних видів роботи тощо;
- надання практичної допомоги працівникам закладу, батькам учнів щодо організації життєдіяльності дітей;
- систематичне вивчення стану освітнього процесу, динаміки змін у розвитку учнів, професійної компетентності педагогічних працівників;
- моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації, майстерності педагогів закладу, підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків вихованців;
- виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду з метою його застосування в освітньому процесі та удосконалення професійної компетентності педагогів;
- узгодження діяльності методичного кабінету з роботою психологічної служби, районного методичного кабінету та інших структур;
- створення позитивного психологічного клімату, запобігання виникненню конфліктних ситуацій у педагогічному колективі закладу, їх вивчення і розв'язання.
- Метою роботи методичного кабінету є:
- Основні завдання діяльності методичного кабінету
- Організація системи роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізацію творчого потенціалу та збагачення досвіду.
- Виявлення перспективного педагогічного досвіду в колективі; сприяння вивченню, узагальненню, впровадженню, розповсюдженню кращих доробків шляхом висвітлення у засобах масової інформації, організації та участі у виставках, презентаціях, роботі методичних об’єднань, шкіл перспективного педагогічного досвіду та ін.
- Впровадження нових концептуальних засад функціонування системи освіти, освітніх програм, інноваційних технологій і методик розвитку, виховання і навчання учнів в практику роботи закладу.
- Моніторинг стану освітнього процесу.
- Інформування педагогів про нормативні документи в галузі освіти, науково-методичні, навчальні та періодичні фахові видання, надання практичної допомоги у їх використанні.
- Вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим педагогічним працівникам, в т.ч. у періоди підготовки їх до атестації, курсової перепідготовки.
- Сприяння участі колективу закладу в дослідно-експериментальній діяльності різних рівнів за пропозицією органів управління освітою чи з власної ініціативи відповідно до наказу про проведення експериментальної роботи, її програми.
- Пошук і впровадження нових ефективних форм взаємодії закладу із сім’ями учнів, батьківською і науковою громадськістю у здійсненні завдань цілісного всебічного розвитку дітей, популяризації роботи навчального закладу.
- Координація діяльності навчального закладу із закладами оточуючого соціуму для реалізації завдань формування життєвої компетентності.
- Створення фондів нормативно-правових та інструктивно-методичних документів, наукової, науково-популярної, методичної психолого-педагогічної, довідкової, енциклопедичної, дитячої художньої літератури, періодичних педагогічних видань, аудіо-, відеоматеріалів, електронних та наочних друкованих засобів навчання, предметної наочності, а також зразків моделей планування, організації, проведення освітнього процесу та інших матеріалів з досвіду роботи педагогів.
- Формування інформаційного банку даних (каталогів і картотек на електронних або паперових носіях) з питань змісту освіти, організації освітнього процесу, психолого-педагогічних досягнень, а також стосовно наповнення методичного кабінету.
- Наповнення методичного кабінету. Наповнення методичного кабінету повинно відповідати таким вимогам:
- інформативність та змістовність;
- доступність;
- сучасність;
- естетичність;
- задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.