Тиждень педагогічної майстерності вихователів ГПД
Із 26 січня по 30 січня в Згурівському НВК пройшов Тиждень педагогічної майстерності вихователів ГПД Дубенської Л.П., Зленко Н.М.
«Формування системного підходу до вироблення навичок гуманної поведінки в молодших школярів» - науково-методична проблема, над якою працює Дубенська Л.П. Ця робота забезпечує ефективне впровадження гуманістичної системи виховання, яка діє в НВК.
Необхідність корекції взаємостосунків молодших школярів щодо їх гуманізації очевидна. Адже сьогодні насамперед актуальні цінності і принципи, необхідні для вільного розвитку кожного члена суспільства через стратегію доброзичливості, терпимості до чужої позиції, цінностей, культури, ідеології; необхідності до взаємного порозуміння, пошуку компромісів у вирішенні будь-яких питань.
Перераховані аспекти – це важливі уміння особистості, завдяки яким спілкування між людьми стає виваженим, сприяє знаходженню істини навіть у конфліктній ситуації. Особливо це важливо для дітей шкільного віку, коли порушення прав і свобод дитини, переживання негативних почуттів, морального дискомфорту, нерозуміння з боку дорослих і однолітків відображаються на моральному становленні дитини.
Відкрита виховна година «Добрий вчинок душу гріє» відкрила найтонші сфери духовного життя першокласників.
Гуманізація навчально-виховного процесу є однією з тих проблем, які можна назвати "вічними". Вона така ж вічна, як і саме виховання.
Гуманістична педагогіка - це педагогіка розвитку. А для цього потрібен учитель, здатний олюднити, гуманізувати виховання, у якого пріоритетним є не зміст виучуваного, а ті образи, переживання, ставлення до навколишньої дійсності та історії, які виникають у дітей у процесі засвоєння навчального матеріалу.
Гуманістичний підхід у вихованні молодших школярів неможливо звести до якихось конкретних технологій чи методів - це цілісна орієнтація, в основі якої лежить перебудова особистісних установок самого педагога.
Формування творчої людини треба починати у весну
життя, тобто в дитинстві, бо дитинство зображає собі
весну, юність – літо, змужнілий вік – осінь і старість – зиму.
Ян Амос Коменський
«Формування життєвих компетентностей учнів школи І ступеня в умовах ГПД» - науково-методична проблема, над якою працює Зленко Н.М.
Мета сучасної початкової школи – не просто давати знання, а формувати особистість, яка вміє і хоче вчитися, займає позицію активного суб’єкта діяльності. Сучасне життя висуває нові пріорітети. На перший план виходить особистісний розвиток, усе ширше впроваджуються елементи особистісно орієнтованого навчання. Саме в умовах особистісно орієнтованого навчання відбувається становлення таких важливих якостей особистості як вміння працювати з інформацією.
Сучасний світ представляє високі вимоги до діяльності людини, конкурентноспроможною може бути лише по-справжньому компетентна особистість, здатна знаходити правильні рішення у конкретних життєвих ситуаціях. Тому актуальним завданням є реалізація компетентнісного підходу в навчанні і вихованні.
На кожному виховному занятті, під час виконання домашнього завдання вихователь реалізує такі завдання:
- запалити в дитячому серці вогник допитливості;
- збагачувати знання школярів про природу, суспільне життя, трудову діяльність людей;
- розвивати різні види пам’яті;
- розвивати уяву і фантазію;
- розвивати увагу, спостережливість;
- розвивати творче мислення;
- навчити працювати з навчальною і дитячою книгою;
- виховувати національну самосвідомість, духовність.
Відкрита виховна година «Усмішка – наче сонечко» підтвердила актуальність реалізації компетентісного підходу в навчанні і вихованні.
|